آزمایشگاه آموزشی-مهارتی صنایع غذایی در نوبران ساوه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آزمایشگاه آموزشی-مهارتی صنایع غذایی با مشارکت شرکت تولیدکننده مواد غذایی در هنرستان عفاف بخش نوبران شهرستان ساوه به بهره‌برداری رسید.

یوسف حیدری بخشدار نوبران در این مراسم گفت: با افتتاح این آزمایشگاه آموزشی-مهارتی برای دانش‌آموزان تعامل مطلوبی با صنعت ایجاد شده که امیدی برای اشتغال آنهاست.

حیدری افزود: معافیت مالیاتی ۱۰ ساله برای سرمایه‌گذاران در نواحی صنعتی نوبران و غرق‌آباد مشوق خوبی برای تولیدکنندگان است که امیدواریم شاهد اشتغالزایی و رشد اقتصادی در این مناطق باشیم.

حمید صابر رئیس اداره آموزش و پرورش بخش نوبران هم گفت: با استقرار واحد صنایع غذایی در منطقه شاهد با مهاجرت معکوس مردم و افزایش جمعیت دانش آموزی روبرو بوده که برای رفع معضل تامین فضای آموزشی باید چاره اندیشی اساسی کرد.

صابر افزود: رشته صنایع غذایی از سال گذشته در هنرستان نوبران راه‌اندازی شد، اما زیرساخت‌های لازم در این رشته فراهم نبود.

او اضافه کرد: شرکت تولیدکننده مواد غذایی در ناحیه صنعتی نوبران در راستای مسئولیت اجتماعی نسبت به تجهیز آزمایشگاه صنایع غذایی اقدام کرد که گامی موثر در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان محسوب می‌شود.

محمد کریمی مدیرعامل شرکت تولیدکنندگان مواد غذایی که در اقدامی خیرخواهانه تجهیز آزمایشگاه صنایع غذایی مذکور را انجام داد، هم در ادامه گفت: تجهیز این آزمایشگاه با اعتبار یک میلیارد ریال انجام شده و هدف از این اقدام استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی و مهارت آموزی به آنهاست.

کریمی افزود: امکان حضور دانش‌آموزان در آزمایشگاه شرکت و آشنایی با محیط کار نیز فراهم است.

او بیان کرد: فاز نخست این واحد تولیدی بستر اشتغال ۲۵۰ نفر را فراهم کرده که امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله مسکن برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شود.

حمایت از صنایعی که با هدف رفع محرومیت در کنار تولید و اشتغال، از محدودیت ها، فرصت سازی می‌کنند، می‌توانند علاوه بر توسعه همه جانبه، شناخت استعداد‌ها، پویایی و آبادانی را رقم بزنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.