به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علی نصیری معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای مازندران با بیان اینکه ۱۶۴ رای برای تخلفات شرکتها و ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران از ابتدای امسال تاکنون صادر شده است، گفت: ۱۱۴ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۵۰ رای متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ بوده است.
او از رسیدگی به تخلفات مطرح شده در حوزههای ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا خبر داد و افزود: رعایت نکردن شیوه نامههای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، پرداخت کرایه رانندگان، اخذ نکردن بارنامه، رعایت نکردن ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوسها در میادین، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را ازعمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیونها دانست.
نصیری گفت: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۹۲، رسیدگی به تخلفات شرکتها و موسسات حمل ونقل جادهای در خصوص رعایت نکردن مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکتها و موسسات ترابری جادهای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱و بخشنامههای اعلامی به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام میشود.
معاون حمل ونقل راهداری و حمل ونقل جادهای مازندران افزود: خدمات شرکتهای متخلف کالا و مسافر از یک تا ۳ ماه قطع میشود و در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو کند.
نصیری گفت: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار میتوانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جادهای استان مازندران اطلاع دهند تا در کمیسیونهای مربوطه با متخلفان برخوردهای قانونی لازم انجام گیرد.
انتهای پیام/س