فرماندار اشکذر گفت: مجموعه نفیس باغ وزیر حجت آباد همچنان منتظر تکمیل عملیات اجرایی طرح احیا و مرمت و بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، هادی‌نسب، فرماندار شهرستان اشکذر در بازدید از مجموعه تاریخی باغ وزیر حجت‌آباد از توابع بخش مرکزی گفت: در سال‌های گذشته اقدامات متعددی برای مرمت و احیای این مجموعه نفیس صورت گرفته، اما آنگونه که شایسته و درخور این بنای تاریخی و کم‌نظیر است، عمل نشد.

او افزود: مجموعه باغ وزیر حجت‌آباد بیش از ۱۴۰ سال قدمت و به دوران قاجاریه تعلق دارد و این مجموعه نفیس از حیث گردآوری عناصر مختلف عمارت، باغ، ساباط، بازارچه، کاروانسرا، کالسکه خانه، آب‌انبار، حمام در کنار هم از امتیازات منحصری برخوردار است.

هادی نسب ادامه داد: در سال‌های اخیر با وجود مشکلات مالکیتی و حقوقی، قرارداد واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی از سوی صندوق حفظ و احیای بنا‌های تاریخی منعقد شده، اما این مجموعه نفیس همچنان منتظر تکمیل عملیات اجرایی طرح احیا و مرمت و بهره‌برداری است.

هادی‌نسب در ادامه این بازدید که با هدف بررسی وضعیت و مشکلات مجموعه باغ وزیر صورت گرفت از آب گرفتگی آب انبار این مجموعه خبر داد و افزود: به نظر می‌رسد حفر چاهای جذبی متعدد در نزدیکی این آب انبار موجب بروز این مشکل شده است و علی رغم تلاش‌های دستگاه‌های متولی از جمله میراث فرهنگی برای ساماندهی و تخلیه آب‌انبار از این آب‌های سطحی، این مشکل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.