مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ مورد فوتی حوادث رانندگی در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کامروز امینی مدیرکل پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش ۲۷ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادت رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۱۷ مورد فوتی حوادث رانندگی در استان داشته ایم که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

امینی تعداد مصدومان تصادفات در استان را بالغ بر ۲ هزار تن ارزیابی کرد و افزود: از مجموع مصدومان حوادث رانندگی شش ماهه نخست امسال در استان، هزار و ۴۳۳ تن مرد و ۶۱۰ تن زن بودند.

او ادامه داد: امسال ۱۰ هزار و ۶۴۴ تن به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد برای معاینات سرپایی مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی جایگاه کهگیلویه و بویراحمد را در غرق شدگی میان استان‌های کشور دهم عنوان کرد و ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳ مورد غرق شدگی در سطح استان به ثبت رسیده که از این تعداد، ۱ تن زن و ۱۲ تن مرد بوده است.

امینی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۰۱ پرونده در کمیسیون‌های پزشکی قانونی بررسی شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد کاهش داشت افزود: ۴۲ پرونده از این تعداد مربوط به قصور پزشکان در کهگیلویه و بویراحمد بود که ۱۲ پرونده تایید و ۳۰ پرونده رد شد.

او در ادامه با اشاره به افزایش مراجعات سرپایی به پزشک قانونی استان نسبت به ۶ ماهه نخست امسال ادامه داد: ۱۰ هزار و ۶۴۴ تن به پزشکی قانونی استان جهت معاینات سرپایی مراجعه کردند که این مراجعات نسبت به مدت مشابه رشد ۲.۸۸ درصدی داشته است.

امینی در ادامه افزود: بالغ بر ۳ هزار زن در شش ماهه ابتدایی امسال برای معاینات سرپایی مراجعه کردند که در مقابل مردان با ۷ هزار تن مراجعه بیشترین آمار مراجعات را در این مدت داشتند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.