رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: پردیس سلامت با فعالیت شرکت سامان داروی هشتم به عنوان یک اقدام شاخص در مشهد راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان در جمع خبرنگاران با اشاره به نیازهای روز در راستای مهارت آموزی و توانمندتر شدن شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: با توسعه اقدامات فناورانه و به‌روز بودن مهارت کارآموزان بیشترین سود به مردم می‌رسد.


بیشتر بخوانید


او افزود: وقتی نیرویی آموزش می‌بیند و متناسب با نیاز جامعه فعالیت می‌کند بی‌شک بیشترین میزان سوددهی را برای مردم دارد و می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌ها و حضور نیرو‌های توانمند و متخصص داخلی نیاز‌های خود را تأمین کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان می‌خواهد خود را به عنوان یک پلت‌فرم توسعه معرفی نماید تا فرهنگ نوآوری بیش از پیش در جامعه ترویج یابد و در این مسیر دست یاری به سوی اصحاب رسانه دراز می‌کنیم.

ایجاد مرکز بازی‌های رایانه‌ای

قنبری با اشاره به ایجاد مرکز نوآوری بازی‌های رایانه‌ای در مشهد بیان کرد: مرکز نوآوری بازی‌های رایانه‌ای در مشهد با حمایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در فضایی ۶۰۰ متری دایر می‌شود، برای این پروژه اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی در چند مرحله اختصاص می‌یابد که مرحله اول آن به ارزش ۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

او تصریح کرد: تحریم‌ها مشکلات زیادی برای مجموعه‌های مختلف ایجاد کرد، اما بهترین فرصت برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بود و رشد ۶۰ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: در ایام بحران کرونا هم در بحث تولید ونتیلاتور و دیگر تجهیزات نوآورانه و فناورانه گام برداشتیم و درآمدزایی خوبی برای فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شد.

افشین رحیمی مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست، گفت: نزدیک به ۳۰ مرکز آموزشی فنی در استان داریم که سالانه بیش از ۱۰۰ مجوز فعالیت به مهارت‌آموزان اعطاء می‌کند.

او افزود: فعالیت در عرصه‌های پژوهشی و دانش‌بنیان از سال گذشته با راه‌اندازی مرکز تیراژ آغاز شده و در گام بعد هم افتتاح مرکز تخصصی نوآوری بازی‌های رایانه‌ای در شهید فلاحی ۸۱ به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حوزه‌های آموزش در صنعت، نوآوری و بازآموزی پیشتاز کشور هستیم، ادامه داد: به هنگام صحبت از توسعه تمامی نگاه‌ها بیش از نیروی انسانی متخصص سمت تجهیزات بوده و در راستای اصلاح این نگاه نادرست با همکاری مجموعه‌های مختلف از جمله پارک علم و فناوری خراسان به دنبال آموزش‌های به‌روز به نیرو‌های فعال در محیط کار هستیم.

رحیمی بیان کرد: با در اختیار گذاشتن تجهیزات و امکانات و استفاده از ظرفیت و تجربه مربیان و پیشکسوتان به دنبال حداکثر بهره‌وری در محیط کار هستیم و در این مسیر به نیرو‌های آموزش‌دیده تسهیلات ویژه نیز اعطا می‌شود.

او تصریح کرد: ۷۰ درصد آموزش‌های ما عملی بوده و از آنجایی که فعالیت‌ها در زمان کرونا محدود شده، از ظرفیت فضای مجازی و امکانات محدود فضای فیزیکی استفاده حداکثری کردیم تا نه تنها از پیشرفت عقب نمانیم، بلکه در شرایط سخت کرونایی گام‌های بلندی هم برداریم.

انتهای پیام//م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا شکفته
۱۰:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
در خبر شما به اشتباه درج شده است که پردیس با همکاری "سامان داروی هشتم" تاسیس شده است که خبر درست همانگونه که در عکس خبر دیده میشود "داروسازی ثامن" است، لطفا اصلاح بفرمایید .