به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام رسول ملکیان مسئول واحد فناوری و تحقیقات معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان امروز در نشست هم اندیشی معاونین پژوهشی مدارس علمیه گفت: تبین تحصیل، تدریس، تبلیغ و تحقیق با مدیریت پژوهش که در اینجا از آن به عنوان «معاون پژوهش» مدرسه نام میبریم، تفاوت وجود دارد یعنی اینکه اگر طلبه، مبلغ یا استاد یا پژوهشگر خوبی باشد، دلیل برخوب بودن «معاون پژوهش» نیست، بلکه برای اینکه معاون پژوهش و مدیر پژوهش خوبی هم در مدارس علمیه باشیم، باید علاوه بر خواندن یکسری کتابهای میان رشتهای و مدیریت، از تجربیات دیگران نیز بهرهمند گردیم.
مسئول واحد فناوری و تحقیقات معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان افزود: ما باید با توجه به شرایط کنونی هم انگیزههای شخصی خود را تقویت کنیم و هم به دیگران به خصوص طلاب، انگیزه پژوهشی بدهیم.
وی با بیان اینکه قرآن کریم یکی از بهترین الگوها برای نوع رفتار ما محسو ب میشود، گفت: قرآن کریم علاوه بر دعوت عمومی، مثل «اعتصموا بحبل الله جمیعاً» یا «اطیعوا الله و رسوله»، دستورات فردی نیز بسیار مثل: «أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُردی» یا وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا" داده است تا ما از نظر انگیزههای درونی و ایمانی قوی شویم.
حجت الاسلام ملکیان تصریح کرد: تشکیل جلسات معاونت پژوهش و واحدهای معاونت با معاونین پژوهش مدارس، برکات زیادی دارد و اگر جلسه به صورت ماهانه تشکیل نشود باید مطالبه گری از ناحیه معاونین پژوهش مدارس علمیه صورت گیرد.
وی عنوان کرد: در حوزه اجرایی و مدیریتی ما هفت مأموریت در واحد فن آوری و تحقیقات، نخست تشکیل کانون علمی طلاب، برگزاری جشنواره علامه حلی، کرسیهای آزاد اندیشی و نظریه پردازی، برپایی نشستهای علمی، نقد و نظر علمی، کارگاههای علمی و تخصصی و استفاده از فناوریهای نوین پژوهش داریم.
انتهای پیام