رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : خشکسالی ۱۲۰ هزار تن علوفه منابع طبیعی استان را از بین برده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خشکسالی ۱۲۰ هزار تن علوفه منابع طبیعی استان را از بین برده است، گفت : این اتفاق علاوه بر مشکلاتی که برای دامداران و عشایر ایجاد کرده باعث تعطیلی کارخانه‌های مرتبط در ۱۰ روز آینده هم می‌شود.

او گفت : با توجه به خشکسالی بی‌سابقه در کرمانشاه باید ۴۰ هزار تن سهمیه مازاد هم به استان کرمانشاه تخصیص یابد تا بتوانیم بخشی از کمبود‌ها را جبران کنیم.

او با اشاره به اینکه سطح بیمه اراضی زیر کشت از ۸۶ هزار هکتار در پارسال به ۲۱۵ هزار هکتار رسیده است، افزود: حق بیمه اعضا ۱۳۲ میلیارد تومان است که تاکنون با پرداخت ۶۵ میلیارد تومان رتبه اول کشور را در پرداخت بیمه داشتیم.

حاتمی پرداخت مطالبات بیمه‌ای برای کشاورزان و روستاییان را با توجه به خسارت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی یعنی ۸۰۰ هزار تن محصول، ضروری دانست و افزود: سازمان برنامه و بودجه می‌تواند سهم دولت از حق بیمه را پرداخت کند که امیدواریم با پیگیری نمایندگان مجلس محقق شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پرداخت خسارت‌های سیل را هم یکی دیگر از اولویت‌های این استان دانست و گفت: با پرداخت ۴۱ میلیارد تومان ۵۲ درصد از مطالبات تسویه شده، اما برای پرداخت مابقی مطالبات نیازمند اعتبارات لازم هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.