دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز شهرداری مدت زمان صدور پروانه ساخت را کوتاهتر کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن خانجانی موقر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان  در میزگرد بررسی عملکرد شورای شهر همدان، که به همت قرارگاه مطالبه گری و گفتمان سازی شهید همدانی برگزار شد، افزود: میانگین ارائه مجوز‌های لازم و صدور پروانه ساخت و ساز در شهرداری همدان ۱۰ ماه است که باید کوتاهتر شود.

او اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری باید هرچه سریعتر به سمت اصلاح این روند حرکت کنند تا از یک سو مردم به دلیل طولانی شدن روند دریافت پروانه به سمت اقدامات غیرقانونی نروند و از طرف دیگر زودتر از غیرقانونی بودن یا نبودن ساخت و ساز مطلع شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت: هرگونه ساخت و ساز‌های غیرمجاز منتسب به اشخاص، گروه ها، جناح‌ها و هر سلیقه فکری با هر کیفیتی، باید تخریب شود که در زمینه جلوگیری از تضییع حقوق عامه و اجرای قانون گروه‌های مطالبه گر باید وارد میدان شوند.

خانجانی موقر با بیان اینکه تبعیض در اجرای قانون بی معنی است اظهار داشت: درباره حکم به تخریب ساخت و ساز‌های غیرقانونی هم باید همین گونه باشد چرا که همه در برابر قانون برابر هستند.

وی تاکید کرد: هیچ کسی نمی‌تواند خود را جدای از قانون بداند و به فکر دور زدن آن باشد بلکه همه باید ملتزم به قانون بوده همچنین جهل نسبت به قانون رافع مسئولیت کیفری و مانع از مجازات مرتکب نیست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان درباره ساخت مدرسه‌ای خارج از محدوده شهری که با تغییرکاربری غیرقانونی انجام شده، جرم است، عنوان کرد: شهرداری در این باره مکلف به برخورد قانونی است.

خانجانی اضافه کرد: گاهی به دلیل شرایط اضطرار همچون زلزله، کانکس یا چادر‌هایی برای تحصیل دانش آموزان در آن مناطق برپا می‌شود، اما با توجه به اینکه هم اینک این استان در شرایط اضطرار نیست استقرار دکه یا کانکس به عنوان مکانی برای تحصیل دانش آموزان خلاف قانون شهرداری‌ها است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار