رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات خبرداد؛

افزایش سالیانه کیفیت گل‌های محلات

شفیعی گفت: هر ساله در ارزیابی‌هایی که داریم ارقام کمتر مطلوب را حذف و ارقام مطلوب جدید گل‌ها اضافه می‌کنیم.

شفیعی رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: هر ساله ارزیابی‌هایی انجام میدهیم که ارقام کمتر مطلوب را حذف و ارقام مطلوب جدید را اضافه می‌کنیم که به این ترتیب کیفیت تولیدات ما هرساله افزایش میابد و قدرت رقابت پذیری ما با بهترین شرکت‌های بهنژادی دنیا زیاد می‌شود.

شفیعی افزود: بازار داخلی و صادرات گل و گیاه نیازمند معرفی ارقام جدید است و گل و گیاه جز کالا‌های لوکس تلقی می‌شود و توسعه بازار نیازمند معرفی ارقام جدید است.

او اضافه کرد: مشتری به دنبال رنگ و رقم جدید است بنابراین کار بهنژادی گل که با گل داوودی در ایران حدود ۲۰ سال پیش شروع شده و خوشبختانه دستاورد‌های خوبی داشته است.

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات بیان کرد: ما اکنون در نمایشگاه گل‌های داوودی نزدیک به هزار رنگ جدید و ژنوتیپ برتر داوودی هستیم که این کار هر ساله روند بهبودی دارد.

نصیری مسئول روابط عمومی پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات هم گفت: از هزار گونه رنگ جدید گل‌های داوودی حدود ۳۰۰ رقم آن به نام‌های اصیل ایرانی و محلی مانند سرچشمه، لاگز، پلیگان و ... به صورت نهایی ثبت ارقام شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.