معاون استاندار همدان گفت: عملکرد ستاد تسهیل همدان در احیای واحد‌های تولیدی مطلوب است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: عملکرد ستاد تسهیل این استان در احیا و توسعه واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی مطلوب گزارش شده است.

او روز سه‌شنبه در سی و نهمین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار داشت: با تلاش و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برخی از کمبود‌های موجود در بخش صنعت و کشاورزی برطرف شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: مجموعه اقتصادی استان همدان در ستاد تسهیل با توجه به ارزیابی مرکز، عملکرد مطلوبی داشته و این نشان از تلاش و اهتمام جدی این مجموعه برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعال استان است.

پورمجاهد با تاکید بر اینکه نگاه به تولید باید مثبت باشد از بانک‌های عامل خواست در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی همراهی بیشتری نسبت به این واحد‌ها در امور مربوطه داشته باشند.

او  از رفع موانع پیش روی چهار واحد تولیدی (مرغداری، کشاورزی، معدنی) در استان خبر داد و گفت: این واحد‌ها در زمینه استعلام از حمل و نقل پایانه ها، گمرک و امور بانکی دچار مشکل شده بودند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خاطرنشان کرد: برگزاری نشست ستاد تسهیل بسیاری از مشکلات واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی به ویژه در بخش سرمایه در گردش را رفع کرده است.

پورمجاهد تصریح کرد: عملکرد ستاد تسهیل باید برای مردم بازگو شود تا در جریان تلاش مسئولان برای رفع مشکل واحد‌های تولیدی و تثبیت اشتغال قرار گیرند.

او  با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات تولیدکنندگان در جلسات ستاد تسهیل در هیات خبرگان بانکی و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح و بررسی می‌شود یادآور شد: تیم مدیریتی اقتصادی در استان همدان با محوریت استاندار به صورت جدی و عملی حامی تولیدکنندگان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان اظهار داشت: واحد‌های تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و سپس درخواست آن‌ها در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد تا در صورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری شود.

او ادامه داد: مرکز شبانه روزی رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از سال گذشته برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات این حوزه، راه اندازی و فعال شده است.

 استان همدان دارای حدود ۲ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار