مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از زرشک کاران خواست: برای جلوگیری از سود دلالان ، محصول زرشک خود را خشک بفروشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: با توجه به نشانه‌های مثبتی که از بازار دریافت می‌شود قیمت‌ها در بازار زرشک در حال ترمیم است که از تمامی زرشک کاران درخواست می‌کنیم در شرایط فعلی محصول زرشک خود را درصورت نداشتن بارگاه پس از خشک کردن در خرمن‌ها، با قیمت مناسب تری به فروش برسانند.

وی افزود: طبق قیمت گذاری از بازار‌های شهر‌های کلان کشور، امروز خرید زرشک تَر کیلویی ۱۰ هزار تومان و هر کیلوگرم زرشک خشک با برگ ۴۵ هزار تومان و بدون برگ تا ۵۵ هزار تومان خریداری شد.

ضیائیان احمدی با بیان اینکه زرشک پفکی (زرشکی که در بارگاه‌های زرشک به صورت بهداشتی و استاندارد خشک می‌شوند) از قیمت بالاتری برخوردار است، افزود: هم اکنون هرکیلوگرم زرشک پفکیِ پارسال با قیمت تا ۸۵ هزار تومان خریدار دارد.

 مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهار کرد: زرشک در بارگاه‌های زرشک به مدت ۴ ماه زمان نیاز دارد تا به زرشک پفکی اعلا تبدیل شود.

وی افزود: قیمت واقعی زرشک بالاتر از قیمتی است که هم اکنون تعدادی از دلالان از کشاورزان خرید می‌کنند ضمن اینکه تقاضا برای خرید زرشک خشک بشدت در حال افزایش است و درصورت شدت نگرفتن شرایط کرونایی در کشور، تا چند ماه آینده نیز قیمت زرشک پفکی افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

ضیائیان احمدی گفت: در این شرایط توصیه ما به تمامی کشاورزان این است که از فروش زرشک تازه خودداری کرده و اقدام به خشک کردن زرشک به شکل اصولی کنند، که قطعا با توجه به افزایش رونق قیمت زرشک، عواید قابل توجهی از فروش آن دریافت خواهند کرد.

 مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان امسال تعاون روستایی استان به علت تخصیص نیافتن اعتبار خرید زرشک در سال گذشته، به صورت مستقیم زرشک کشاورزان را خریداری نمی‌کند، افزود: تعاون روستایی بازار‌های خرید زرشک در مشهد را شناسایی کرد و با ارسال نمونه‌های محصول از کشاورزان برای خرید زرشک از کشاورزان اقدام می‌کند.

ضیائیان احمدی گفت: زرشک کاران با مرجعه به تعاون روستایی و ارسال نمونه محصول به مشهد به خریداران این محصول متصل می‌شوند.

تعاون روستایی خراسان جنوبی پارسال هزار تُن زرشک خشک از کشاورزان خریداری کرد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.