رئیس جمهور لبنان اعلام کرد که این کشور از حقوق خود در مذاکرات غیرمستقیم برای تعیین مرز‌های دریایی با رژیم صهیونیستی چشم پوشی نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ندا الوطن، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در پیامی توئیتری تاکید کرد که لبنان از حقوق خود در مذاکرات غیرمستقیم برای تعیین مرز‌های دریایی خود با رژیم صهیونیستی چشم پوشی نخواهد کرد.

میشل عون در حساب کاربری توئیتر خود در این باره نوشت: «لبنان در مذاکرات غیرمستقیم برای تعیین مرز‌های دریایی با اسرائیل از حقوق خود چشم پوشی نخواهد کرد و لبنانی‌ها به حقوق خود دست خواهند یافت.»

او در ادامه افزود: «دلیل حمله برخی رسانه‌ها به من این است که اصول قانون اساسی را  که به آنها سوگند یاد کرده‌ام، اجرا می‌کنم.»

عاموس هوخشتاین، میانجیگر آمریکا در مذاکرات ترسیم مرز‌های بین لبنان و اراضی اشغالی پس از ورود به بیروت، پایتخت لبنان با استقبال میشل عون روبه رو شد و با سران و مقامات لبنانی دیدار و گفتگو کرد.  

منابع سرشار گازی در دریای مدیترانه مدت هاست محل اختلاف لبنان و رژیم صهیونیستی است؛ از سوی دیگر علاوه بر گاز اختلافات مرز دریایی نیز وجود دارد که قبرس نیز در این اختلافات حضور دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار