بهشتی گفت: به زودی با الحاق اراضی۵۶۰ هکتاری پردیسان طرح جهش تولید مسکن در قم اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محسن بهشتی ، معاون امور عمرانی استانداری قم با اشاره به برخی خبر‌ها مبنی بر کمبود زمین در قم و سوءاستفاده برخی افراد سودجو تصریح کرد: مردم گول سوء استفاده گران را نخورند، قم کوهستانی نیست که مانعی برای توسعه شهر باشد.

او  با بیان این که کمبود زمین در قم نداریم،اضافه کرد:همه زمین‌های اطراف شهر دولتی است و فقط با یک مصوبه استان و شورای عالی شهرسازی می‌توانیم زیرساخت‌ها را برای ساخت و ساز آماده کنیم.

بهشتی با اشاره به مصوبه الحاق ۵۶۰ هکتار از اراضی پردیسان در شورای برنامه ریزی از تلاش مدیریت استان برای تایید این مصوبه در شورای عالی شهرسازی خبرداد و گفت: با پیگیری‌های استاندار به زودی خبر الحاق ۵۶۰ هکتار اعلام خواهد شد.

معاون امور عمرانی استانداری قم با اشاره به این که طرح جهش تولید مسکن در ادامه همان اقدام ملی مسکن است،ادامه داد: به موازات پالایش ۲۳ هزار متقاضی با پیش بینی‌های صورت گرفته استان برای تقریبا ۳۵ هزار متقاضی زمین دارد.

او عنوان کرد:در طرح ملی تولید مسکن ۷ هزار و ۵۰۰ کارگر فصلی، ۸ هزار فرهنگی و ۱۲ هزار خانواده ایثارگر و کارمندان دولت متقاضی تامین مسکن هستند که با الحاق این اراضی تمام این نیاز برطرف خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بیان کرد: طرح جهش تولید مسکن ادامه همان اقدام ملی مسکن است و استان قم در برخی از این مباحث استانهای دیگر جلوتر است.

گفتنی است :پیش از این اداره کل راه و شهرسازی قم در اطلاعیه ای اعلام کرده بود: مرحله اول ثبت نام طرح جهش تولید مسکن  در استان‌های دارای زمین انجام خواهد شد و در شهر قم به دلیل فقدان زمین، در این مرحله ثبت نام نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
وزیر مسکن بر طرح جهش قم نظارت مسنقیم داشته باشد
آخرین اخبار