امروز از غرفه ویژە درود‌گری سنتی (نجاری) در محل موزه مردم‌شناسی خانه‌کرد سنندج رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،یعقوب گویلیان مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کردستان امروز در مراسم رونمایی ازغرفه درود‌گری سنتی در محل موزه مردم‌شناسی خانه‌کرد گفت: جای بسی خرسندی است که امروز بخشی از ابزار‌های سنتی مربوط به شغل درودگری (نجاری سنتی) که بیان‌گر تاریخ این حرفه در شهر سنندج و استان کردستان است و توسط خانواده فرهنگ دوست اعوانی به موزه اهدا شده رونمایی می‌کنیم.

گویلیان اظهار داشت: ابزار‌های اهدا شده شامل ۸۸ قلم از ابزار‌های سنتی نجاری است و متعلق به مرحوم استاد احمد اعوانی یکی از درودگران قدیم شهر سنندج بوده که به همت خانواده آن مرحوم به موزه خانه کرد اهدا شده است.

او عنوان کرد: پس از تهیه شناسنامه اشیا برای هر شی و مستند نگاری بصورت جداگانه، در غرفه‌ای به اسم مرحوم اعوانی در بخش معیشت‌های سنتی جانمایی و برای بازدید عموم مهیا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: فرهنگ اهدا اشیا با ارزش فرهنگی و تاریخی به موزه و مراکز فرهنگی در بین مردم کردستان همواره مرسوم بوده و امیدواریم این رسم تداوم داشته باشد تا با این وسیله علاوه بر حفاظت اصولی از آثار، زمینە معرفی هرچه بهتر و بیشتر آن‌ها به مردم و علاقه‌مندان فراهم شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.