نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اداره روستا‌ها دچار یک خطای راهبردی بزرگ شده ایم، از طرح ایجاد سازمان روستا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با حضور در دهستان کفترک و در جمع دهیاران و شورای‌های اسلامی، گفت: در حل مسائل و مشکلات روستا‌ها دچار یک خطای راهبردی بزرگ شده ایم.

او با بیان اینکه جاذبه زندگی در روستا‌ها را باید زیاد کرد، افزود: وقتی همه خدمات را به سمت شهر‌ها می‌بریم، طبیعتاً زندگی در روستا سخت می‌شود، به دنبال آن مهاجرت رخ می‌دهد و این یک خطای راهبردی بزرگ است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این نگاه زندگی را در روستا‌ها سخت کرده ایم که این رویه از سوی هر کسی دنبال شود، یک گناه نابخشودنی است.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ادارات مختلف یا باید خود را متولی حل مشکلات روستا‌ها بدانند یا خیر تا تکلیف بر همگان مشخص شود.

عزیزی با بیان اینکه همه مشکلات را دولت و حاکمیت نمی‌تواند حل کند، تصریح کرد: در این راستا و بنا به طرحی، به دنبال تشکیل سازمان روستا هستیم تا روستا‌ها یک متولی مشخص در همه عرصه‌ها پیدا کنند.

او همچنین خواستار فرهنگ مشارکت و مسئولیت پذیری در روستا‌ها شد و گفت: در کنار توجه مسئولان به روستا‌ها برای ایجاد زیرساخت ها، اهالی روستا و خیران نیز می‌توانند در اداره روستا مشارکت جدی داشته باشند.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: اراده مجلس و دولت علی ‌غم مشکلات به جا مانده از قبل، حل مشکلات مردم است.

لازم به ذکر است در این دیدار مسائل رو مشکلات دهستان در حوزه‌های مختلف و با حضور مسئولان پیگیری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.