رئیس جمهور عراق با بیان اینکه حمله به دیالی نشانه ضرورت وحدت عراق و پر کردن حفره‌هاست، آن را تلاشی برای بر هم زدن ثبات عراق دانست.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان برهم صالح رئیس جمهور عراق در واکنش به وقوع حمله تروریستی به روستای «الهواشه» بخش المقدادیه در استان دیالی عراق که در شامگاه سه شنبه به وقوع پیوست، در صفحه مجازی خود در توئیتر پیامی را منتشر کرد و این حادثه را تلاشی نفرت انگیز بمنظور بر هم زدن ثبات عراق و نشانه‌ای برای ضرورت وحدت صفوف عراقی‌ها دانست.

وی با بزدلانه دانستن این حادثه تروریستی علیه مردم عراق تاکید کرد: بستن حفره‌های امنیتی، سبک نشمردن خطرات داعش و همچنین اهمیت تداوم تلاش ملی بمنظور پایان بخشیدن به باقی مانده های آن در کل منطقه امری ضروری است.

‏مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله تعهد داد که آن را بی پاسخ نگذارد.

حمله تروریستی به روستای «الهواشه» تاکنون بیش از ۱۰ کشته برجای گذاشته است که از اغلب قربانیان عشایر شیعه بنی تمیم هستند.

از سوی دیگر نیز برخی منابع خبری از کشته شدن ۱۳ نفر و زخمی شدن ۷ نفر دیگر و همچنین ربوده شدن چند تن دیگر از فرزندان عشایر در استان دیالی خبر دادند و اعلام کردند که ۴ نقر از قربانیان، به دست تروریست‌ها سر بریده شدند.

این حمله در حالی رخ داده است که منابع آگاه و رسانه‌های مقاومت ماه‌ها پیش بار‌ها درباره تحرکات داعش در دو استان همجوار دیالی و صلاح الدین خبر داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار