رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدای چهارمحال و بختیاری گفت: امسال اجرای این طرح امسال در اراضی ملی و دولتی این استان به اتمام خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد عبداللهی رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در راستای طرح جامع کاداستر از سال ۹۳ در استان آغاز شد، اظهار داشت: امسال اجرای این طرح امسال در اراضی ملی و دولتی به اتمام خواهد رسید.

او افزود: تاکنون ۸۵۸ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی استان تثبیت مالکیت شده که از این میزان ۸۱۶ هزار هکتار تا پایان پارسال و ۴۲ هزار هکتار نیز امسال تثبت مالکیت شده است.


بیشتر بخوانید


عبداللهی اضافه کرد: در حوزه تثبت اراضی ملی برای دریافت سند نیز تاکنون ۱۰۸ هزار هکتار انجام شده و ۸۹ هزار هکتار در دست اقدام نیز در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قرار دارد و عملکرد اصلاح هندسی نیز ۲۹۵ هزار هکتار امسال انجام شده است.

او با اشاره به اینکه ۸۴ درصد اراضی ملی و دولتی تثبت و اصلاح نقشه شده و به سمت صدور سند تک برگی است، گفت: هم‌اکنون در شهرستان‌های کوهرنگ، کیار، اردل اجرای طرح کاداستر به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده و در مابقی شهرستان‌ها در دست اجراست.

عبداللهی با تاکید بر اینکه کاداستر اراضی ملی و تثبیت مستثنیات در منابع طبیعی تا پایان سال به اتمام خواهد رسید، افزود: اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی از سوی جهادکشاورزی در دست اجراست.

او ادامه داد: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی با هدف تثبیت مالکیت قانونی دولتی در اراضی ملی، تعیین مستثنیات ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری برای واگذاری زمین، پرهیز و جلوگیری از بروز اختلافات بین دولت و مردم و کاهش دعاوی دادگستری، جلوگیری از زمین‌خواری، ایجاد اطمینان و اعتماد در معاملات املاک و سرعت در انجام آن، شناسنامه‌دار کردن اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت و جلوگیری از تجاوز و تعرض به املاک مجاور، مدیریت و برنامه‌ریزی بر روی زمین و استفاده بهینه از زمین در دست اجراست.

یک میلیون و ۳۴۳ هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری اراضی ملی و دولتی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار