سرمربی سابق تیم ملی تنیس گفت: تنیسور‌های کشورمان باید در مسابقات بین المللی شرکت کنند تا به سطح آمادگی مطلوبی برسند.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی تنیس کشورمان پس از ۲ سال در مسابقات گروه چهارم تنیس دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی بحرین شرکت کرد و با اقتدار از سد‌های تیم‌های قرقیزستان، یمن و کامبوج در مرحله گروهی گذشت و در مرحله پلی آف نیز موفق شد، عراق را شکست دهد و به گروه سوم این رقابت‌ها صعود کند. در این دوره از مسابقات اکبر طاهری با ترکیبی از تنیسور‌های جوان مثل امیرحسین بادی، سینا مقیمی، حمیدرضا نداف و علی یزدانی در رقابت‌های دیویس کاپ شرکت کرد و حضور این تنیسور‌ها نوید دهنده ظهور نسلی جوان از تنیسور‌های کشورمان است، این در حالی است که تیم ملی تنیس در سال‌های نه چندان دور در گروه دوم دیویس کاپ قرار داشت، اما بی توجه‌ای به این رشته باعث شد تا تیم ملی به گروه چهارم دیویس کاپ سقوط کند.

ساختار رقابت‌های دیویس کاپ بیش از ۲ سال است که تغییر کرده است گروه‌های اول و دوم جهانی محسوب می‌شوند یعنی تیم‌های از دیگر قاره‌ها نیز در این مسابقات حضور دارند و گروه‌های سوم و چهارم قاره‌ای هستند و به همین دلیل کار تیم ملی تنیس در گروه سوم بیش از پیش سخت‌ تر می‌شود. به جز حمیدرضا نداف تنیسور کشورمان سایر تنیسور‌ها در مسابقات بین المللی از جمله فیوچرز شرکت نمی‌کنند و به همین دلیل سطح آن‌ها نسبت به تنیسور‌های سایر کشور‌ها تا حدودی پایین‌تر است و اگر فدراسیون تنیس می‌خواهد که تیم ملی مجددا به گروه دوم بازگردد، باید سعی کند یا تنیسور‌های ایرانی در این مسابقات شرکت کنند و یا اینکه میزبانی برخی از رقابت‌های بین المللی را بر عهده بگیرد. چرا که تنیسور‌ها فقط با انجام مسابقات زیاد می‌توانند سطح آمادگی خود را افزایش دهند. اما فدراسیون تنیس بودجه اندکی دارد و به دلیل واگذاری زمین‌های تنیس دولتی به بخش خصوصی توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی مشکلات این فدراسیون دو چندان نیز شده است و هزینه کرایه زمین‌های تنیس برای برگزاری اردو‌های تیم ملی خود بر مشکلات فدراسیون افزوده است.

ساختار تنیس کشورمان باید تغییر کند

سعید احمدوند، سرمربی سابق تیم ملی تنیس در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص شرایط این تیم گفت: ما اگر می‌خواهیم که مجددا به گروه دوم دیویس کاپ صعود کنیم باید ساختار تنیس کشورمان تغییر کند. تنیسور‌های ما باید در مسابقات خارجی حاضر شوند و آن‌ها باید به همراه مربیانشان از لحاظ مالی تامین شوند تا آمادگی خوبی را کسب کنند. من نگران هستم که ما نیروی انسانی که بتواند در طول سال در مسابقات بین المللی شرکت کند را نداریم و وزارت ورزش و جوانان باید به تنیس توجه بیشتری کند و سال آینده کار سختی را در مسابقات گروه سوم دیویس کاپ پیش رو خواهیم داشت.

او ادامه داد: در هیچ حالتی اگر تنیسور‌های کشورمان تا در رقابت‌های مثل فیوچرز شرکت نکنند، تنیس کشورمان رشد نخواهد کرد و فرقی ندارد، تنیسور‌ها در کشورمان یا در کشور‌های دیگر در این مسابقات شرکت کنند، اما اگر این مسابقات در ایران برگزار شود، بهتر است جزیره کیش میزبان شود، چون که کیش نزدیک به دریا است و فشار بیشتری به تنیسور‌ها وارد می‌شود. تنیسور‌های کشورمان به جز حضور در مسابقات بین المللی راه دیگری برای پیشرفت ندارند و گرنه مثل قبل باید منتظر سقوط به گروه چهارم دیویس کاپ باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۱۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
گزارش خوبی بود لذت بردیم
آخرین اخبار