دامپزشک اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست کرمان گفت: یک بهله سارگپه پا بلند پس از بازپروری در منطقه حفاظت شده سعدی کرمان رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حماد شفیعی، دامپزشک اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: یک بهله سارگپه پا بلند که به دلیل آسیب دیدگی در پایگاه قرنطینه و مرکز بازپروری حیات وحش جنوب شرق کشور واقع در اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان نگهداری می‌شد، بعد از طی دوران درمان در منطقه حفاظت شده سعدی رهاسازی شد.

او افزود: این پرنده که دلیل شکستگی شاه پر‌ها و ضعف عمومی توان پرواز کردن را نداشت، تحت درمان قرار گرفت که بعد از بهبودی کامل و اطمینان از سلامتی و توان پرواز کردن در منطقه حفاظت شده سعدی رهاسازی شد.

شفیعی عنوان کرد: پرنده شکاری سارگپه پا بلند از دسته عقاب سانان و بومی ایران است و به تعداد فراوان در استپ ها، تپه ماهور‌ها و کوهستان‌های کشور یافت می‌شود؛  ولی در فهرست پرندگان حمایت شده کشور قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی است.

 او تصریح کرد: سارگپه پا بلند ۶۰ تا ۶۶ سانتیمتر طول دارد و رنگ پر و بال آن بسیار متنوع است، این پرنده در دشت‌های وسیع، نواحی نیمه بیابانی، کوهستان‌ها و مناطق بی درخت به سربرده و معمولا روی زمین و گاهی نیز روی تک درخت‌ها آشیانه می‌سازد.

دامپزشک اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان کرمان تصریح کرد: پرندگان شکاری در راس هرم غذایی قرار داشته و جزو بهترین کنترل کنندگان جمعیت جوندگان هستند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار