به جایی رسیده‌ایم که نه‌تنها فردی که مسئولیت می‌گیرد به مقامی می‌رسد، بلکه راه برای دیگر منصوبان سببی و نسبی او نیز باز می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در منظومه سیاسی ایران اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. به جایی رسیده‌ایم که نه‌تنها فردی که مسئولیت می‌گیرد به مقامی می‌رسد، بلکه راه برای دیگر منصوبان سببی و نسبی او نیز باز می‌شود.

چند سالی است از پدیده «آقازادگی» به «حکم برای داماد» رسیده‌ایم و آخرین و داغ‌ترین آن، داماد علیرضا زاکانی، شهردار تهران است که به سمت دستیاری ویژه پدرزن نائل آمده. این در حالی است که در بهار امسال زاکانی به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری در مناظره‌های انتخاباتی رو به دوربین اعلام کرد: «بستگان خود را سر کار نمی‌آوریم». او البته موضوع را این‌گونه توجیه کرده که دامادش از شهرداری تهران حقوقی نخواهد گرفت و استخدام شهرداری نمی‌شود؛ اما چه کسی است که نداند در نظام‌های سیاسی، «مقام» می‌تواند قدرت تولید کند.

به‌خصوص که طبق بخش‌نامه‌ای که زاکانی در مقام شهردار تهران ابلاغ کرده است هرگونه صدور حکم و استخدام ولو برای استفاده از خدمات رایگان را ممنوع کرده و در بند ۲ بخش‌نامه زاکانی قید شده است: «جذب و به‌کار‌گیری نیروی انسانی جدید تحت هر عنوان و با هر نوع وضعیت استخدامی اعم از «تمام‌وقت، نیمه‌وقت و پاره‌وقت، پیمانکاری، شرکتی، مشاوره‌ای و... حتی انجام خدمت به‌طور رایگان و افتخاری» ممنوع بوده است».

همچنین براساس ماده ۱۰ مصوبه تعارض منافع در شهرداری تهران به‌کارگیری بستگان در شهرداری در دوره فعالیت مدیران شهرداری و اعضای شورا ممنوع است؛ بنابراین زاکانی همچنان که خلاف قانون عمل کرده، رسما خلاف بخش‌نامه رسمی خود نیز حکم برای دامادش زده است. به این بهانه مروری داشته‌ایم بر داماد‌هایی که دنیای سیاست گاهی به آن‌ها روی خوش نشان داده و گاهی هم خیر.

محمد‌مهدی احمدی، داماد محسن رضایی

از او به‌عنوان مدیرعامل جدید بانک صادرات نام برده می‌شد که تکذیب شد. سایت خبر فوری توییت کاربری را منتشر کرد که نوشته بود: «از داماد آقای رضایی (احمدی) درمورد انتصابش به‌عنوان مدیرعامل بانک صادرات پرسیدم، در جوابم گفت: «سلام، استخاره کردم، بد آمد انصراف دادم».

تمام داماد‌های مقامات که به پُست و مقام رسیدند

او عضو هیئت‌مدیره و قائم‌مقام بانک شهر است. سال ۹۷، رحمت‌الله حافظی، عضو سابق شورای شهر تهران، به ماجرای انتصاب مهدی احمدی که برادر عروس قالیباف و داماد محسن رضایی است، واکنش نشان داد و در توییتی نوشت: «انتصاب برادر عروس قالیباف به‌عنوان معاون ارزی بانک شهر تداعی‌کننده مطالبی بود که در استیضاح وزیر تعاون در صحن مجلس درمورد انتصابات فامیلی رد‌و بدل شد. این انتصابات برای جامعه قابل درک و پذیرش نیست و از طرفی هم نشانه نفوذ تیم قبل بر مجموعه شهرداری است».

علی‌اشرف ریاحی، داماد محمدرضا نعمت‌زاده

او با پاسپورتی با نام جعلی از کشور فرار کرده است. او علیه وزیر سابق که پدر‌خانمش است، مستنداتی ارائه داده است. علی‌اشرف ریاحی همسر زینب نعمت‌زاده است که به اتهام ۶.۶ میلیارد یورویی پرونده پتروشیمی ممنوع‌الخروج بود، اما متواری شد.

تمام داماد‌های مقامات که به پُست و مقام رسیدند

بنا بر اعلام دادستانی، ریاحی به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع متهم است. دیگر متهمان این پرونده به‌عنوان مدیران شرکت و خریداران آن‌ها که از خریداران خارجی بودند، پول‌های کلان دریافت می‌کردند و تحت عنوان دور‌زدن تحریم‌ها، شرکت‌هایی را در خارج تأسیس کرده بودند.

حسین میرخلیلی، داماد احمد خاتمی

او که روحانی است و کارشناسی‌ارشد علوم سیاسی دارد، در دولت حسن روحانی با حکمی از سوی محمدباقر نوبخت، به‌عنوان رئیس حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه انتخاب شده بود. حجت‌الاسلام احمد خاتمی، امام‌جمعه تهران، در واکنش به این انتصاب گفته بود: هیچ‌گاه برای هیچ‌یک از دامادهایم سفارشی برای کاری نداشته، ندارم و نخواهم داشت.

تمام داماد‌های مقامات که به پُست و مقام رسیدند

در رابطه با مسئولیت آقای میرخلیلی نه در این مسئولیت و نه در مسئولیت قبلی، بنده نه تلفنی، نه پیامکی و نه کتبی هیچ سفارشی نداشته‌ام. می‌توانید از آقای محمدی (رئیس محترم سابق سازمان اوقاف و امور خیریه) و آقای دکتر نوبخت بپرسید.

کامبیز مهدی‌زاده‌فرساد، داماد حسن روحانی

مهدی‌زاده در خرداد سال ۹۷ به‌عنوان دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور انتخاب شد. او همچنین در دولت حسن روحانی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور منصوب شد که سروصدای زیادی کرد.

تمام داماد‌های مقامات که به پُست و مقام رسیدند

رضا رحمانی، وزیر صمت، گفته بود آقای مهدی‌زاده بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب شده و انتصاب او ربطی به داماد رئیس‌جمهور بودن ندارد؛ اما داماد روحانی در نامه‌ای استعفا داد و خطاب به وزیر این‌گونه نوشت: «از اینکه این‌جانب را قابل دانستید و در این مقطع از بنده دعوت نمودید که در این وزارتخانه همراهتان باشم، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

اجازه می‌خواهم از خدمتتان مرخص شوم و به فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود در سنگر قبلی‌ام ادامه دهم». او در یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو ثبت‌نام کرد و گفته بود: «من به‌عنوان فرزند شخصیت خاص یا داماد شخصیت خاصی شرکت نمی‌کنم، بلکه من فرزند آذربایجان هستم و افتخار می‌کنم که آذربایجانی هستم. بنده به‌عنوان رابطه پدر و فرزندی با رئیس‌جمهور، از پدر اجازه گرفته و در انتخابات شرکت می‌کنم»؛ هر‌چند در نهایت از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد.

محمدهادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری

او مدیرعامل گروهی اقتصادی به نام فاطمی و سرمایه‌گذار اصلی سریال معروف شهرزاد بود که نامش به‌عنوان متهم در پرونده بانک سرمایه نیز به چشم می‌خورد.

تمام داماد‌های مقامات که به پُست و مقام رسیدند

رضوی در اولین جلسه محاکمه متهمان بانک سرمایه گفته بود: «برخی افراد فضای رسانه‌ای برایم ایجاد می‌کنند و می‌گویند داماد شریعتمداری هستم که این ظلم است؛ با زبان روزه درخواست دارم مرا خارج از این عنوان محاکمه کنید». محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت حسن روحانی، در واکنش به اتهامات داماد خود گفته بود: «بنده چهار فرزند دارم که هیچ‌کدام قراردادی با هیچ‌کجای دولت ندارند. داماد من هم همین‌طور. در این مدت که من مسئول بوده‌ام، دامادم هیچ‌وقت نه برای ارتباطی از من درخواست کرده و نه من برای او انجام داده‌ام.

اگر دامادم خطایی کرده باید با او برخورد کنند و اگر من مداخله‌ای کرده‌ام باید مورد اعتراض قرار بگیرم؛ اما نکرده‌ام. نباید حیثیت من مورد تعرض قرار بگیرد. اگر کسانی فکر می‌کنند حتی بچه من را در جلوی چشمم ذبح کنند، من باج می‌دهم، بدانند که من به کسی باج نخواهم داد».

مرداد سال ۹۸ سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد رضوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۲۰ سال حبس، رد مال، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است.

روح‌الله رحمانی، داماد حداد‌عادل

تمام داماد‌های مقامات که به پُست و مقام رسیدند

روح‌الله رحمانی داماد آمریکایی حداد‌عادل بعد از دو ماه فعالیت در وزارت ارتباطات در سمت مدیرکل دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری، به دلیل قانون مدیریت خدمات کشوری و دوتابعیتی‌بودن از مدیرکلی دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری این وزارتخانه استعفا داد. غلامعلی حدادعادل در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «دامادم شهروند آمریکایی و از خانواده‌های شهیدپرور آمریکاست».

مهدی خورشیدی، داماد احمدی‌نژاد

تمام داماد‌های مقامات که به پُست و مقام رسیدند

در دی سال ۹۰ به ریاست سازمان استاندارد منصوب شد، اما این حکم با واکنش نمایندگان مجلس مواجه و یک هفته بعد لغو شد. خورشیدی یک ماه به‌عنوان معاونت امور قوا در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گمارده شد. شهریور سال ۹۱ هم به ریاست بیمارستان فیروزآبادی شهر‌ری درآمد. او همچنین با حکم معاون‌اول پدرزن خود، به سمت مشاور نهاد و دبیر شورای مشاورین رئیس‌جمهور منصوب شده بود.

منبع: شرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
ای خدا منم دوماد یه مسئول کن تاازاین زندگی نکبت راحت بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
از باجناقها بگذارید سریالش قشنگتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
به همه دوستان توصیه میکنم کتاب قلعه حیوانات جورج اورول روبخونن اون وقت متوجه این همه رانت وفساد پارتی بازی میشن
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۳:۴۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
سلام
متاسفم
این چه مطلبی است که گذاشتید
شما بین فرق خوب و بد فرق قائل نیستید؟؟؟؟
آقای زاکانی با اینها یکی است
از خدا بترسید ما به آقای زاکانی اعتماد داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
حتما فامیلشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
تو چه پولی گرفتی که اینجوری میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
چ فرقی داره.هرکی میخواد باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
«خاندان هزار فامیل»
اگه راست میگین همش رو بنویسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
داماد محسن رضایی باحاله.میگه استخاره کردم بد اومد.وای بحال مملکتی که تعیین تکلیف کاراش با استخاره و صبر و عطسه مشخص بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بی انصافی کردین خبر روزنامه شرق بهتر ازینم نمیشه بخور بخورای آقایون و کنار آقای زاکانی گذاشتید اون ها سالیان هست که اقازاده هاشون منصب دارن حالا میذاشتین مهر حکم طرف خشک بشه بعد میذاشتین کنار اختلاسگرا درضمن اونا اهل بخور بخورن این بنده خدا میخواسته کمک کنه تو رسیدگی به امور تا گندای قبلیا جمع بشه مورد اعتمادش بوده نه نون خور اضافه متاسفم!
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
خیلی ها رو اسم نبردین جناب !!! یه سر به استان مرکزی هم بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
از بیت المال !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
مادری تلفنی از دکتر تغذیه پرسید : پسرم بیست و یک سالشه ولی خیلی لاغره : دکتر که متوجه عدد بیست نشده بود بلافاصله گفت : بهترین تغذیه شیر مادره !!! حالا به آقایون باید گفت : تا کی می خواهید بچه ها را در کنار خود نگه دارید ؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
.چرا امید به زندگی در جوانان از بین رفته چون جوان وقتی این ها رو میشنود امیدی به شاغل شدن نداره چون همه شغل های بدرد بخور مال نور چشمیهاست به راحتی یک نامه اقایون میشن مدیر
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۲:۲۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
خدایی باید قبول کنید که نمیشه به داماد زیاد فشار بیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
کسی داماد نمیخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
من به شخصه سر پل صراط یقه ی تک تک شمارو میگیرم
الهی به حق آبروی رسول الله،خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
داماد نماینده سابق شهرما همه اموال پدرخانوم را بالا کشیده و دخترش رو طلاق داده وزده به چاک
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۰:۰۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
ماشالله همه در هم تنیده شده اند. ماها از دایره بیرون مانده ایم. همینطور می شود که طبقه اشراف و ژن برتر شکل پیدا می کند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
تاریخ و شرمسار کردید شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
پس تکلیف بقیه دامادها چی میشه؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Fm
۲۳:۴۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اقای زاکانی بدجوری اشتباه کردن نباید این کار رو میکردن
Germany
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
چشم ما روشن...فقط شایسته سالاری علمی و تحقیقاتو نظارت دقیق این مملکت رو نجات میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
حالا فهمیدید دلیل مخالفتشون با فضای مجازی چیه؟؟ اطلاع رسانی سریع و کامل حتی می‌تونه به طور کامل فسادو رانت خواریو نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
میرالمؤمنین(ع) ضمن خطبه‌ای فرمودند: «به خدا سوگند عقیل را در نهایت بینوایى دیدم، از من خواست تا یک صاع از گندم شما مردم را به او ببخشم، در حالى که فرزندانش را از شدت فقر آشفته موى و گردآلود با چهره‌اى نیلین مى‌دیدم. چند بار نزد من آمد و خواهش خود مکرر کرد و من همچنان به او گوش مى‌دادم و او پنداشت که دینم را به او مى‌فروشم و شیوه خویش وا مى‌گذارم و از پى هواى او مى‌روم. پس پاره آهنى را در آتش گداختم و تا مگر عبرت گیرد، به تنش نزدیک کردم. عقیل همانند بیمارى ناله سر داد و بیم آن بود که از حرارتش بسوزد.
گفتم: اى عقیل نوحه‌گران در عزایت بگریند، آیا از حرارت آهنى که انسانى به بازیچه گداخته است مى‌نالى و مرا از آتشى که خداوند جبار به خشم خود افروخته بیمى نباشد؟ تو از این درد مى نالى و من از حرارت آتش ننالم؟» (نهج‌البلاغه (للصبحی صالح)، ص346)
Iran (Islamic Republic of)
روشنگر
۱۳:۵۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
⭕️ حالا که قضیه #داماد_زاکانی ختم بخیر شد ولی بعنوان یه نهج البلاغه ای توصیه میکنم:
دفعه بعدکه خواستید ازاینجور نقدها بکنید از امیرالمومنین مایه نذارید!
چون ایشون پسرعموهاشون روبکار گماردن ووقتی اعتراض شد فرمودن:اینکه من شایستگی اونها روبخاطر خویشاوندی زیرپا بگذارم عدالت نیست
Iran (Islamic Republic of)
به روشنگر
۱۶:۱۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
حضرت علی را با این جماعت مقایسه نکن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۳۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
هر ایرانی که شغل نون آب دار پایدار موقعیت لاکچری همراه با درآمد خیلی عالی و موقعیت شغلی و اجتماعی بسیار خوب می خواد باید بشود یا آقازاده یا داماد آقایون مقامات کشوری و لشکری در غیر این صورت ولمعتلید ازر بس اند عدالت بدون تبعضگریهای مختلفیم !!! نبود غلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااامنبود داماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خوشبحالشون
Canada
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه در دوران گذشته
تیمی ناشایسته و ناکارامد و کارنامه منفی با زدوبند بر وزارتخانه ها مثل مار کبرا چمپاته زدند
و فقط از این وزارتخانه به دیگری کوچ میکردند
انگاری که کم کاری شون بخاطر اسم وزارت خانه بوده و بس
باعث مشکلات عدیده اقتصادی .ووووو شدند
با کمک دولت مردمی .همه این مشکلات برطرف میشه
فقط بهشون وقت بدهید
در این دو ماه شاهکار کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
تو عاقل باش از این کارا نکن
Iran (Islamic Republic of)
mahyar
۲۲:۰۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
پس من شانس آوردم دامادشون نشدم
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
از سال ۹۱فارغ التحصیل شدم هنوز کاری واسم پیدا نشده آینده ی مبهمی برای من و امثال من بوجود اومده این‌ها هم راحت میان بدون هیچ زحمت و تحصیلاتی پست و مقام میگرن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مهم نیست جان دادن برای ملت و مملکت و شهید شدن و بیکار بودن برای بیچاره های بدون پارتی و پدر و پدر زن مسئول است و مقام و ریاست و نرفتن به خدمت سربازی و جبهه و جنگ برای این از ما بهترانها این است عند عدالت علی ع که در این مملکت پیاده میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
دارم کم کم ناامید میشوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
آقای زاکانی این حکم رو لفو کردن و از مردم هم عذرخواهی کردند که همچین عملی رو انجام دادن برید توییت ایشون رو بخونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
هدف کما فی السابق ایل و تبارسالاری است در پوشش خدمت به خلق الله!! در واقع خیانت هست نه خدمت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
چی بگم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
وقتی کسی ار مقامش سواستفاده می کند برکنارش کنیدچطورچنین افرادی از صافی شورای نگهبان رد می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۲۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مملکت رو به آتش کشیده بودن. قوم و خویش بازی با حقوق های فوق نجومی...
Iran (Islamic Republic of)
[[
۲۱:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
استعفا بده بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
هم وطنان عزیز که نظرات تون گذاشتید برای من جای تعجب داره شما ملت شریف چرا جا خوردین ؟!! مردم شریف ایران این داستان از اول شروع شده و تا قیامت پارتی بازی و فامیل بازی در همه ارکان حکومت ادامه دارد لطفا سر و صدا نکیند و آرامش خودتون حفظ کنید باید واقعیت ها رو بپذیریم راه فراری وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
ماحصل جامعه ای که منافع شخصیشو به منافع بقیه ترجیح میده همینه. یسری آدم فضایی بیان توی کشور ما باز وضعمون همینه. یکم به کارهای خودمون دقت کنیم توی جامعه. توی رانندگی، توی رعایت حقوق همسایه، توی نظافت شهری، توی حفظ محیط زیست، ما مسئول بودیم اینکارو نمیکردیم؟ کدوممون دلمون واسه بقیه جامعه میسوزه که انتظار داریم اين آقایون دلشون برای ملت بیچاره بسوزه. اول باید خودمونو ریشه ای اصلاح کنیم تا بتونیم مملکتو از دست این رانت بازی و پارتی بازیا خلاص کنیم.
Netherlands
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
قضیه چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
رجوع کنید به لقبی که آقای همتی بهشون دادن که چقدر برازندشونه
Iran (Islamic Republic of)
محبوب
۲۰:۵۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
چاره چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
یادمه میعاد صالحی رئیس جوان صندوق بازنشستگی کشور رو بعد چندماه برکنار کردن دیدن بنده خدا داره کار میکنه حقوق های نجومی رو قطع میکنه و نابدشون میکنه، بعد توجیحشون این بود که طرف سه ماه سابقه کم داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
این یک در ملیون هم نیست که شما گزارش کرده اید بالغ بر 10/000/000 نفر هستند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
احسنت بزاريد تا مردم هم ببینم اظهارات افراد رو هم اگه خودشون خواستن بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مردم جنس اصلی با بدلی را زود تشخیص میدن !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
الیس صبح" بقریب ؟!؟!؟! ما باید دعا کنیم انقلابی واقعی به همراه انقلابیون واقعی در رکابش از راه برسند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
بی عدالتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
از زاکانی چنین انتظاری نبود بهتره در این مورد توضیح بدن
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۲۰:۲۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
تمام؟!
Iran (Islamic Republic of)
کیهان
۲۰:۱۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
عجبا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
من ظرف میشورم. غذا درست میکنم .خونرو آبو جارو میکنم هر روز صبح نون تازه بربری سنگک تافتون سفید سنتی هم میگیرم.
احیانا اگه داماد خواستید در خدمتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اسم خودشونم گزاشتن خادم ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
گرانیییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
و لعن الله علی قوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۲۰:۰۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
ای بابا به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
بی پولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
رضايي، زاكاني و اون دوتاي ديگه همون هايي بودند كه صدا رو در غبغب انداخته، رو به دوربين از حل مشكلات مردم داد سخن ميدادند. اما تمامشون الان ساکت هستن در مورد حل مسائل معيشتي مردم.
رضايي در مقام مشاور اقتصادي دولت دقيقا چيكار ميكنه و چرا نمياد دوباره رو به دوربين هزار تومني نشون بده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
به نظر شما این مملکت درست شدنی است؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۵۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
ماجرای این آقایون مثل این جوک می مونه. یک نفر میره یک اداره میگه با رئیس کار دارم .میگن نیستش رفته ختم پدرش ، سراغ معاون را میگیره میگن رفته ختم پدر زنش ! میگه مدیر کل کجاست ، میگن رفته ختم داییش. سراغ هرکه را میگیره میبینه رفته ختم یکی از بستگانش. از نگهبان می پرسه چطور شده این همه آدم با هم فوت کردند. نگهبان میگه همش یک نفر فوت کرده همه کارمندان این اداره با هم فامیل هستند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
ما مردم بیچاره که صدایمان به جایی نمی رسد از شورای شهر تهران به ویژه جناب دکتر چمران تقاضامندیم آقای زاکانی را عزل کنند تا لااقل یک مورد برخورد عدالت مدار در دولت مدعی عدالت را به چشم خود ببینیم و جوابی برای مخالفین داشته باشیم. خداوند همه ما را در مسیر هدایت و عدالت که یکی از اهداف بعثت انبیاء بوده قرار دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
تمامی پیامبران الهی شاخصه جهادی داشتن نه علمی خداوند خود بعدا"علم وحلم را در سینه فراخ آنها القا کرد !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مملکت را فقط عنصر از خود گذشته وجهادی وانقلابی می تونه به پیش ببره !!!!مثل چمران ها وبهشتی ها و رجایی ها وسلیمانی ها !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
شهروند گمنام
۱۹:۳۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
راست می گن اینها همه برپایه شایسته سالاری بوده است ولی میدان دید گمارندگان در یافتن شایستگان، تنها خاندان بالادستی و کناردستی است !
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
راستشو بخواین کی گفته کار نیست؟؟؟؟؟ کار هست البته نه واسه ما ملت. به ما ملت که میرسه باید تحمل کنیم با حقوق بخور نمیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
امام جعفرصادق(علیه‌السلام)»:
لَیسَ بِوَلِیٍّ لی مَن أَكَلَ مالَ مؤمنٍ حَراماً.
هر کس مال مؤمنی را به ناحق بخورد پیرو من نیست. (وسائل، ج ١٢، ص ٥٣)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
بعد از سالها مغازه داری و برخورد داشتن با انواع و اقسام آدمها اینو میگم که بدتر از آدم دورو و عوام فریب تو دنیا پیدا نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
آفتاب از کدوم طرف در اومده باشگاه خبرنگاران؟
این نوع خبر گزاری از شما بعیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
قیمت مرغ چنده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
این آقای زاکانی همون آدمیه که تو انتخابات ریاست جمهوری فریاد مبارزه با رانت خواری و ویژه خواری میکرد!!!
حالا دومادش شده دست راستش!!!
البته راست میگه دومادش حقوق و سمت نداره ولی اسمش که مشاور و معاون که هست!!!
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
بله ، هیچ کس نمیگه ماست من ترش هست . جناب نعمت زاده ، جناب شریعتمداری ، جناب روحانی و دیگر جنابعالیان بزرگوار ،این که خودتان بخواهید خود را پاک و مبرا از سفارش و توصیه جهت بکار گیری داماد و ... بدانید برای مردم مهم نیست. مهم این هست که مردم دورا دور بر قضایا مسلط هستند و خودشان بهتر همه چیز را رصد می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مملکت مال خودشونه دلشون میخاد میزارن سر کار به مردم چه ربطی داره الکی دخالت میکنن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
رابطه این آقایون با رجال واقعی مثل اون شخصیه که برای او لین بار رفته بود جنگل را ببینه !!!همراهش بهش گفت جنگل را ببین ! اون گفت :: این درخت ها که نمی گذارند آدم جنگل را ببینه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
الان خودت فهمیدی چی گفتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
برو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
میشه ربطش هم توضیح بدیدممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
ربطش یکی اینه که آقایون شایسته ها والگو ها ومردم را اصلا"نمی بینند و یا خود را به .....زدن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مشکل از ساختار بسته سیاسی حکومته !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
بهترین کار اینه که برای کارهای علمی و فنی با دانشگاه ها کار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مسئولین محترم کشور اگر داماد خوب خواستن بنده در خدمتم قول میدم دخترتونو خوشبخت کنم
Iran (Islamic Republic of)
Kian
۲۲:۳۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
دمت گرم
من زن دارم ولی دخل و خرج یکی نیست، اگه داماد خپاستن منم هستم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مگر توقع دارید تو مرداب گل محمدی سبز بشه !!!؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
داماد و خانواده قطعا قابل اعتماد ترین افراد برای شخص هستند بنظر من اشکال نداره به عنوان دستیار یا مشاور شخص مسئول همکاری کنند باهاش اما اینکه با پارتی بازی ریاست سازمان یا جایگاهی غیر مشاور و دستیاری شخص مسئول یا مسئولیت کلیدی ای بهش داده بشه درست نیست منم قطعا اگر روزی مسئول جایی بشم قابل اعتمادترین افراد برای کمک به خودم رو خانوادم میدونم مخصوصا اینکه شخص رفیق بازی نیستم و دوست و آشنای زیادی ندارم که بخوام بین اونها انتخاب کنم
Iran (Islamic Republic of)
کتابدار
۱۸:۵۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
داماد و خواهر زاده آقای علیرضا مختار پور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور که یکی معاون نهاد کتابخانه ها و دیگری مدیر کل کتابخانه های استان تهران است هم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
یعنی یه مرد نیست اینارو همه رو بریزه بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
در این مملکت اگر در مسولان مرد پیدا کردین خبر بدین تا من برم زنش بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
هست ولی قدرت رسانه همچنین اجازه ای نمیده.
شما فرض کن فردا اعلام بشه یه نفری یهویی چندین نفر رو اخراج کرده. به چه جرمی؟ به جرم نسبت فامیلی با کسی که قبلش مسؤل یه جایی بوده. از گروه های اپوزوسیون و جدایی طلب و نون به نرخ روز خور که بگذریم؛ ممکنه خود ما هم بهش بپریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
ممنون از باشگاه خبرنگاران جوان که نشان داد اینجا کره شمالی نیست هر از گاهی هم بدون توجه به سمتو سوی سیاسی کار رسانه ای میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
نمیدونم چه حسابیه که اینجور شده.این کارا بعید بود
Iran (Islamic Republic of)
مثلا
۲۰:۴۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مثلا به فکر مردم هستن ولی خیلی های دیگه هستند که با تغییر اسم و هویت و پارتی بازی شدن مدیر و مسئول و حقوق نجومی میگرند
آقایی مدیر عامل 5 شرکت و کارخانه هست ولی فقط یکی دو ساعت در ماه در مکان خدمتش حضور پیدا میکنه اونم برای عکس و مراسم و ..... ولی خبری از اسمش تو این لیست نیست و خیلی های دیگه که مدرک تحصیلی و سابقه ندارند ولی مدیر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
عناصر جهادی وبسیجی وایثار گر در این حکومت مظلوم واقع شده اند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
یعنی آبروی هرچی مرد رو اینا بردن خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
یعنی یه مرد تو این کشور پیدا نمیشه اینا رو برکنار کنه همشونو ، اینجوری آدم فکر می‌کنه ، همشون به هم وصل هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
فکر نداره هستن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۲:۳۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
سخت نگيرين؛مملكت داره فاميلي اداره ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
شاخصه : انحصار طلبی ،قشری گرایی،اندرونی بیرونی،محرم ونامحرم کردن مردم ،سهم خواهی ،وراثتی ،و.....شاخصه های بنی امیه در اسلام است !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
انقلاب خوبی داشتیم ولی نفوذی ها مثل موریانه رخنه کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
ازپسر خاله دختر خاله بیایم بیرون بریم دامادی پیداکنیم به به
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اوضاع درست شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
نمیدونم چرا یه سری افراد دارن میسوزن و میخوان زاکانی رو خراب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
با وجود امثال تو هرگز اميدي به اصلاح وضع موجود نيست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
شما معلوم نیس چه نسبتی با زاکانی داری که ازش حمایت میکنی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
تو که نمیسوزی ، اگه میتونی خلاف ابن ماجرا رو ثابت کن مردم هم خوشحال میشوند
فقط حواست باشه یه وقت خود سوزی نکنی،،،،!!!!
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خودتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خودش،خودشو خراب کرده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
واقعا جای تاسف داره،کاری هم از دستمون بر نمی یاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
همش پارتی بازی.بعد جوانان مردم بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
گرچه کار از این حرفها گذشته ولی نکته مثبت اینه که دست خیلی ها از جناحهای مختلف، در سالهای اخیر رو شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
باید پست هاشون ازشون گرفته بشه و حقوقی که بیشتر از یک کارگر گرفته اند به بیت المال برگردانده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
چطور میشه حقوقی که بیشتر از یک کارگر گرفتن رو‌ حساب کرد؟
مگه درآمد اینا رو تو فیش حقوقی مینویسن مگه فقط حقوق ماهیانه شون میزان درآمد و استفاده از موقعیتشون بوده
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۱۸:۰۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خوب درست ولی اگر انصافا و خدایی فرد شایسته و نخبه ای در فامیلشان باشد و با آزمون در بیاید چه؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
شایسته و نخبه تو ژن اینا نیست . اینا ژناشون واسه فراره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اینا داماد نمیخان میخام یک شبه معاون بشم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۵۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
قابل توجه وزیران محترم
منو به دامادیتون قبول کنید خیلی پسر خوبیم باور کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
جهنم و ضرر من هم داوطلب دامادی میشم ولی به شرط معاونت حداقل یک بانک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
همشونو روی هم بریزن یه ادم ازتوشون در نمیاد
اونوقت اینهمه جوون نخبه و با سواد و شایسه پشت در موندن
Iran (Islamic Republic of)
ايراني با غیرت
۱۸:۰۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
تند نرو اگر خودت بودی بد تر از این کارو انجام می دادی
۱۲