برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در تبریز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی گفت:چهارمین همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی گفت: چندین سال است که همایش بزرگداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی با حضور عزیزان در دستگاه‌های اجرایی و نظام آماری استان برگزار می‌شود و از این فرصت برای ارتقای فرهنگ آماری نهایت استفاده را می‌بریم.

وی افزود: واقعیت این است علیرغم اینکه از اهمیت آمار صحبت می‌کنیم، ولی کم و بیش با مشکلاتی در این عرصه مواجه هستیم، لذا همه ما تصدیق می‌کنیم که باید  آمار‌ها دقیق و بروز باشند تا تصمیم مناسب گرفته شود.

بهبودی افزود: چالش ها، چالش جدی است و باید مدیران و کارشناسان ما بپذیرند که این تلاش‌ها کافی نیست و در شان راهبری یک جامعه که در مسیر توسعه باشد نیست، هدف برنامه‌ها رشد ۸ درصدی بوده، اما محقق نشده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اظهار داشت: اگر توسعه پایدار معیاری برای رشد جامعه است باید اطلاعات آن از پایه درست باشد و منجر به تصمیم گیری‌هایی باشد که برای کشور و رشد آن مهم باشد، خطوط کلی توسعه استان و توسعه فعالیت‌های صنعتی و زیست محیطی برای ایجاد تعادل و دستیابی به یک تصویر متعادل با استفاده از سند آمایش استان امکانپذیر است.

در ادامه جلسه از سامانه زیر ساخت داده‌های مکانی (SDI) استان رونمایی شد.

گفتنی است دست یابی سازمان‌ها ، موسسات ، دستگاه‌های اجرایی ،دانشگاه‌ها و شرکت‌ها با کمترین هزینه و کوتاهترین زمان ممکن به داده‌های قابل اعتماد صحیح و بروز از اهداف این سامانه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.