مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: اگر کشاورزی قصد احداث باغ زرشک در سطح وسیع را داشته باشد می تواند نهال را از استان خراسان جنوبی تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، لطفعلی زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سطح زیر کشت زرشک در سال ۱۳۹۹ برابر ۱۵۱ هکتار بوده است و برآورد می شود امسال از هر هکتار محصول زرشک ۱۱۰۰ کیلو گرم زرشک برداشت شود

او افزود: میزان آب مصرفی زرشک حدود ۷۵۰۰ مترمکعب می‌باشد و گیاه زرشک نسبت به گل محمدی به آب بیشتری نیاز دارد ونسبت به محصولات گردو وسایر درختان سردسیری به آب کمتری نیاز دارد.

لطفعلی زاده با اشاره به هزینه‌های جاری محصول زرشک وقیمت فروش آن که محصولی اقتصادی می‌باشد افزود: در شهرستان‌های استان از پاجوش زرشک سنوات قبل برای کاشت مجدد استفاده می شود و اگر کشاورزی قصد احداث باغ زرشک در سطح وسیع داشته باشد می تواند نهال را از استان خراسان جنوبی تهیه کنند.

او اظهار داشت: از جمله اقدامات جهاد کشاورزی جهت کاشت گیاهان دارویی، آموزش کشاورزان و ارائه تسهیلات اعتباری جهت احداث مزارع از طریق بانک‌های عامل پرداخت می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار