مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه خواستار تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه وحدت را مهمترین عامل برای هراس دشمن از جامعه اسلامی دانست و گفت : اگر وحدت جامعه اسلامی به شکل عملی در همه ابعاد ایجاد شود، قدرت جهان اسلام قابل تصور نیست.

او گف : وحدت جامعه اسلامی تاکنون توانسته در خنثی سازی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان تاثیر زیادی داشته باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه دشمن نهایت تلاش خود را برای تفرقه افکنی بین جامعه اسلامی بکار می‌گیرد،افزود: آنطور که خود سران استکبار می‌گویند، برای تفرقه افکنی و اختلاف بین جامعه اسلامی هزینه‌های زیادی هم می‌کنند.

او با تاکید براینکه اقدامات برای تحکیم وحدت بین جامعه اسلامی باید از حد کنفرانس‌ها و نشست‌ها فراتر رود، افزود: میزان هجمه‌ها و شبهاتی که برای ایجاد شکاف و خدشه در وحدت بین جامعه اسلامی می‌شود بسیار است، بنابراین باید اقدامات جدی مهمی در دستور کار قرار گیرد.

فاضلی با بیان اینکه در شرایط کنونی همه افراد جامعه اهل تشیع و تسنن باید روی مقوله وحدت تاکید داشته باشند، گفت: در این راستا امروز مهمترین معروف دعوت به وحدت و مهمترین نهی از منکر هم برحذر کردن از تفرقه، نزاع و مشاجره بین شیعه و سنی است.

او به تاکیدات مقام معظم رهبری و علما و مراجع تقلید مبنی بر لزوم وحدت در جامعه اشاره کرد و افزود: این نوع نگاه مسئولین و علمای دینی کشور باعث شده تا وحدت در کشور ما ملموس‌تر از سایر نقاط دنیا باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه خواستار تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی شد و گفت: امروزه غربی‌ها با تشکیل اتحادیه‌هایی همچون اتحادیه اروپا، ناتو و ... در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و... رویه‌های خود را بر دیگر کشور‌ها بویژه کشور‌های جهان سوم استیلا می‌دهند، بنابراین بنظر می‌رسد کشور‌های اسلامی در این زمینه غفلت داشته اند و آن‌ها نیز باید با تشکیل اتحادیه اسلامی خود را در جهان نشان دهند.

او افزود: دود آتشی که اکنون در چشم کشور‌های جامعه اسلامی می‌رود، نتیجه نقشه کشور‌های استکباری از آمریکا و اسرائیل گرفته تا کشور‌های غربی است که بدنبال آن هستند کشور‌های اسلامی روی آرامش را به خود نبینند.

فاضلی ادامه داد: باید برای خنثی سازی نقشه‌های دشمنان جدی باشیم و بیشتر کار کنیم.

او به نقش رسانه‌ها در ایجاد وحدت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با هم اندیشی، همراهی و هم گرایی وحدت بین جامعه اسلامی را تقویت کنند و در این مقوله جهانی فکر کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.