مدیر کل محیط زیست مازندران از تشدید ممنوعیت شکار در استان خبر داد.

ابراهیمی مدیر کل محیط زیست مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: به علت شیوع آنفلوانزا در سال‌های اخیر، مشاهده بیماری طاعون نشخوارکنندگان و احتمال شیوع بوتولیسم برای پرندگان مهاجر، ممنوعیت شکار در استان امسال تشدید می‌شود.

او با بیان اینکه ممنوعیت شکار پارسال به تصویب هئیت وزیران رسیده است، افزود:این ممنوعیت برای مازندران تا ۵ سال ادامه داشته و هر گونه شکار و صید کاملا در استان ممنوع است.

ابراهیمی گفت:ممنوعیت شکار برای همه حیوانات وحشی اعم از پرندگان و پستانداران اعمال شده و هیچ گونه پروانه صیدی نیز صادر نخواهد شد.

او در ارتباط با وضعیت شکار در منطقه فریدونکنار، افزود: دوما، تنها روش صید مجاز در فریدونکنار است و بقیه روش‌ها از جمله کرس و دام هوایی ممنوع بوده و مورد تایید محیط زیست نیست.

ابراهیمی با بیان اینکه خرید و فروش حیوانات وحشی اعم از پرندگان و پستانداران جرم است و  متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند، گفت:مسافران نیز از خرید و فروش پرندگان و حیوانات وحشی خودداری کنند چون در صورت مشاهده قطعا اعمال قانون خواهد شد.

او افزود: همزمان با ورود پرندگان مهاجر تعداد تخلفات نیز بیشتر می‌شود و محیط زیست استان علاوه بر تشدید نظارت‌ها، با متخلفان نیز شدید‌تر برخورد خواهد کرد.

تلف شدن ۳۸ راس کل و بز وحشی

مدیر کل محیط زیست مازندران  با بیان اینکه تلفات کل و بز وحشی به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان ازشهریور ماه در جنوب غرب و غرب استان اتفاق افتاد، گفت: در این مدت لاشه ۳۸ راس کل و بز وحشی که به دلیل طاعون نشخوارکنندگان تلف شده بودند کشف و دفن بهداشتی شده است.

او افزود: افراد در صورت مشاهده تلفات غیر عادی در پستانداران و پرندگان حتما به همکاران محیط زیست اطلاع دهند که به موقع برای تشخیص و دفن بهداشتی وارد عمل شویم.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار