افتتاح طرح آبرسانی اضطراری به تفرش از هفتیان

در راستای تامین آب شرب شهر تفرش طرح آبرسانی موقت از هفتیان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با توجه به اینکه که مردم شهر تفرش بیش ۳ ماه است که از قطع روزانه چند ساعت آب شرب رنج میبرند، طرح اضطراری و موقت آبرسانی هفتیان به تفرش با حجم ۳۵ لیتر بر ثانیه با حضور استاندار مرکزی به بهره برداری رسید که با اجرای طرح اصلی این میزان به طرح ۱۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

در راستای بهره برداری از این طرح مردم تفرش با استقبال از مسئولان در ورودی شهر از رسیدن آب هفتیان به شهرستان تفرش ابراز خوشحالی کردند.

طرح آبرسانی به از چشمه هفتیان به شهر تفرش دارای ۶۵ کیلومتری خط لوله است که در روستا‌های جفتان، قزلجه و سرچشمه دارای مخزن و ایستگاه آبرسانی است.

این طرح به منظور رفع تنش آبی ایجاد شده در تامین آب شرب شهرستان تفرش و به استناد مصوبه شورای حفاظت منابع استان مرکزی که با ریاست استاندار مرکزی در شهر تفرش برگزار شد در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا اجرای ۳ پمپ موقت، ۳ مخزن موقت در ایستگاه‌های پمپاژ همچنین تهیه برق مورد نیاز به میزان یک مگا وات انجام شد با صرف ۵ میلیارد تومان در مدت دو ماه به بهره برداری رسید.

آقازاده استاندار مرکزی در جریان این بهره برداری گفت: از آغاز این طرح ۱۰ سال می‌گذرد و این طرح در مدت ۲ ماه و اعتبار استانی ۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که قدرت آبرسانی ۳۵ لیتر برثانیه را دارد.

بیاتی نماینده آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در این ۶۰ روز بعضی از قسمت‌ها نیاز به اصلاح داشت که لوله گذاری و ساخت منبع و نصب شیر آلات و انشعابات انجام شد و کار به صورت اساسی شکل گرفت.

بیاتی با اشاره به اینکه طرح کامل این پروژه هم پیگیری میکنم که این طرح به صورت کامل انجام شود افزود: مشکلات دانشگاه تفرش هم با ملاقات‌هایی که با وزارت خانه انجام شده برطرف شده و این دانشگاه به صورت یک دانشگاه مستقل کار خود را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.