نیمه نخست امسال:

چاپ ۱۲۵ عنوان کتاب در خراسان شمالی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۲۵ عنوان کتاب با شمارگان ۱۳۷ هزار و ۲۵۰ در خراسان شمالی چاپ و منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا رضایی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی  گفت: این کتاب‌ها توسط انتشارات استان به چاپ رسیده است.

رضایی افزود:در مدت مشابه سال گذشته ۲۴۲ عنوان کتاب با شمارگان ۲۱۰ هزار و ۵۷۰ جلد کتاب به چاپ رسیده بود.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: این کتاب‌ها با موضوعات کودک و نوجوان، فلسفه، ادبیات، علوم تجربی، کمک درسی و آموزشی به عنوان چاپ نخست از سوی ۱۲ ناشر فعال داخلی استان منتشر شده است.

رضایی گفت: در مجموع ۲۴۷ عنوان کتاب پارسال با شمارگان ۱۶۰ هزار جلد در این استان به چاپ رسیده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این کتاب‌ها با موضوعات دفاع مقدس، ادبیات، روانشناسی، کمک درسی و آموزشی و بومی محلی به عنوان چاپ نخست از سوی ۱۲ ناشر فعال داخلی استان منتشر شده بود.

رضایی  با اشاره به خسارت عظیمی که شیوع ویروس کرونا به بخش فرهنگ و هنر وارد کرده است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دولت برای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا پرداخت تسهیلات بود که با سازو کار پیش بینی شده در سامانه کارا، انتشاراتی‌های استان نیز از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

در استان خراسان شمالی۲۲ انتشارات فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.