زارع پور گفت: آسیب ها، چالش‌ها و فرصت‌های موجود در فضای مجازی جدی گرفته نشده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، عیسی زارع پور،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در سفر به قم در جمع کمیسیون سیاسی و اجتماعی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسائل فضای مجازی در ایران هنوز حل نشده است،گفت: فضای مجازی باید دارای قوانین و مقررات خاص خود باشد؛هم اکنون گمنامی کاربران چالش جدی است.

او با بیان این که فضای مجازی مانند یک شمشیر دولبه است، افزود: در حوزه فرهنگ سازی آسیب ها، چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این فضا‌ها جدی گرفته نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در هیج کجای دنیا فضای مجازی را به حال خود رها نمی‌کنند و حتی آن‌هایی که این فضا‌ها را بوجود آورده درصدد فرهنگ سازی و جلوگیری از آسیب‌های آن برآمده اند.

زارع پور بیان کرد: طراحان گوگل امروزه با توجه به آسیب‌های موجود در این فضا اجازه هر گونه استفاده‌ای به نوجوانان خود نمی‌دهند و سازوکار‌هایی برای جستجوی ایمن و اخلاق مدار در آن پی ریزی کرده اند.

او ادامه داد: از نظر ما فضای مجازی یک حوزه فرصت ساز است و مزیت‌های آن بیشتر از آسیب‌ها است و این فضا امروزه با تمام ابعاد زندگی مردم گره خورده و به ویژه بعد از شیوع کرونا حضور این فضا در زندگی مردم بیشتر شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در دوره جدید پلتفرم‌ها زندگی بشر را مدیریت می‌کنند و حکمرانی به دست آن‌ها افتاده است و امروز مرز کشور‌ها جایی است که این پلتفرم‌ها وجود داشته و کاربر می‌گیرند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار