برداشت بیش از ۱۵ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال بیش از ۱۵ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع استان برداشت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با  اشاره به آغاز برداشت سیب زمینی از سطح مزارع کشاورزی این استان پیش بینی کرد: امسال ۱۵ هزار و ۷۵۰ تن سیب‌زمینی از مزارع این استان برداشت شود.

بنیادی افزود: سطح زیر کشت سیب زمینی در سطح استان حدود ۳۵۰ هکتار بوده است و طبق برآورد‌های کارشناسی انجام شده، متوسط عملکرد محصول در هر هکتار حدود ۴۵ تن برآورد می‌شود.

او عمده ارقام کشت شده سیب زمینی در مزارع کشاورزی استان را آگریا، مارفونا و سایر ارقام هیبرید عنوان کرد.

بنیادی بیشترین سطح زیر کشت محصول سیب زمینی را مربوط به شهرستان آوج با سطح زیر کشت ۲۸۵ هکتار دانست و گفت: سیب زمینی نیازمند خاک متخلخل و سبک می‌باشد تا بتواند غده‌بندی مناسبی در خاک ایجاد کند و همچنین به دلیل داشتن حساسیت بالا نسبت به شوری و امکان رشد در مناطق خنک و سرد توصیه می‌شود این محصول در این مناطق و محیط‌ها کشت شود.

او ادامه داد: داشتن زمین‌های مناسب کشت سیب زمینی و آب و هوای مناسب و مساعد باعث شده شهرستان آوج قطب اول تولید این محصول در استان باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر برداشت محصول از سطح مزارع استان بصورت نیمه مکانیزه و به وسیله دستگاه سیب زمینی کن انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار