مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: ۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۳۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه ورزش و جوانان اردبیل نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سجاد انوشیروانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در حوزه عمران، ورزش و جوانان فعالیت‌های مناسبی انجام شد به طوری که در بحث زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سعی کردیم تا با اولویت این پروژه‌ها را که نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار بودند، تأمین کرده و بخشی از این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

انوشیروانی افزود: ۱۶ پروژه ورزشی در مرحله ترک پیمان و انجام ماده ۴۸ قرار داشت که تلاش شد با رفع مشکل پیمانکاران مطالبات آنها پرداخت شده و در هر شهرستان سه الی ۶ پروژه فعال شود.

او با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان‌های مختلف پروژه‌های نیمه‌تمام با تزریق منابع و اعتبارات در حال انجام است، گفت: نمونه‌ای از این پروژه‌ها استادیوم خلخال، خوابگاه این شهرستان و همچنین طرح‌های توسعه ورزش روستایی و شهری در هشجین بود که سعی کردیم با تأمین اعتبارات مورد نیاز و توزیع متوازن این پروژه‌ها را فعال کنیم.

انوشیروانی سرانه ورزشی کشور را به طور متوسط نیم متر مربع و سرانه فضاهای رو باز را ۴۶ سانتیمتر اعلام کرد و ادامه داد: در استان اردبیل این سرانه به هفت سانتیمتر رسیده که با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام امیدواریم این وضعیت بهبود پیدا کند.

او تصریح کرد: تا آخر امسال هشت پروژه ورزشی در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد و به برکت حضور رئیس جمهور در حوزه ورزش از ۸۰ میلیارد تومان منابع درخواستی اداره کل ۵۰ میلیارد تومان مصوب شد تا با تزریق آن پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی جان دوباره‌ای بگیرند.

انوشیروانی به رفع نواقصات و تعمیرات در پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: در برخی از روستاها و مناطق محروم سالن‌های ورزشی نیازمند تعمیر و بهسازی بودند که با احصا مشکلات آنها ۲۵۰ مجموعه ورزشی شناسایی شد تا در قالب این طرح مورد حمایت قرار گیرند که از این بین ۸۷ سالن ورزشی با آسیب‌های متفاوتی روبه‌رو شده بودند.

او بیان کرد: تاکنون ۲۵ مورد از این مورد سالن‌ها بهسازی و نوسازی شده و در سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد تا با تأمین اعتبار بخش دیگری از سالن‌های ورزشی را بهسازی و نوسازی کنیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.