مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: میانگین سرانه آموزشی این استان ۴.۲ متر مربع است که در مقایسه با میانگین کشوری یک متر مربع کمتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده گفت: در سند تحول بنیادین، سرانه آموزشی ۸.۳ متر مربع تعریف شده است که با جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموزی این استان باید بیش از پنج میلیون مترمربع فضا ایجاد شود تا به این آمار دست پیدا کنیم.

او افزود: افزایش سرانه کار ساده‌ای نیست، زیرا هم‌زمان با ساخت و ساز واحد‌های آموزشی تعدادی دیگر هم از گردونه استفاده خارج می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در ابتدای سال تحصیلی جاری هزار و ۳۵ کلاس درس در قالب ۲۷۶ پروژه توسط اداره کل نوسازی و خیرین در این استان تحویل شده است.

خدابنده جمعیت خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی را افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ نفر دانست و بیان کرد: این استان زیربنای تشکیل مجامع خیرین مدرسه‌ساز در سطح کشور را در دهه ۷۰ بنیان نهاد و امروز خیرین زیادی در سراسر کشور در امر مدرسه‌سازی مشارکت دارند.

او تصریح کرد: برخی شهرستان‌های خراسان رضوی همچون گناباد و نیشابور دارای مجمع خیرین مدرسه‌ساز هستند و دیگر شهرستان‌های استان هم برای مدیریت و مشارکت خیرین در این زمینه نیز می‌توانند این مجمع را تشکیل دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: در آموزش و پرورش خراسان رضوی در ۲۰ ماه گذشته و شرایط کرونایی دانش‌آموزان از محیط آموزشی حضوری به دور بودند و این مساله کار را کمی سخت کرده است و از جمله این سختی‌ها این است که در این شرایط تمام کادر آموزشی و معلمان به‌صورت ۲۴ ساعته در اختیار دانش‌آموزان قرار داشتند و همین موضوع باعث شده انرژی آن‌ها تحلیل رود.

خدابنده آمار دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده خراسان رضوی را بیش از گذشته دانست و اظهار کرد: فرمانداران با کمک دهیاران و بخشداران می‌توانند در زمینه برگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه بسیار کمک کنند تا آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان به حداقل برسد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.