معاون وزیر علوم:

تولید ثروت از پژوهش جزو اولویت‌های وزارت علوم است

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تولید ثروت از پژوهش جزو اولویت‌های وزارت علوم محسوب می‌شود و اجرای آن به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی خطیبی معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروزدر آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه کاشان گفت: در شرایط کنونی ناگزیریم به سمت کاهش وابستگی به بودجه عمومی گام برداریم و دانشگاه‌های سراسر کشور به تولید ثروت و درآمدزایی از طریق پژوهش و تحقیقات دست یابند.

وی ادامه داد: جامعه از دانشگاه و نخبگان کشور توقع دارد در کنار فعالیت‌های آموزشی به حل مسائل و مشکلات جامعه پرداخته و در حوزه اشتغال و کارآفرینی نقش موثرتری ایفا شود.

به گفته وی دانشگاه‌های معتبر دنیا در برنامه‌ریزی‌های خود به سمت کاهش وابستگی به بودجه عمومی پیش رفته‌اند و درآمد ناشی از پژوهش و تحقیقات را افزایش داده‌اند.

معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طبق جدیدترین تحقیق‌ها، دانشگاه‌های معتبر و شاخص دنیا به طور میانگین ۵۰ درصد درآمد خود را از تحقیق و پژوهش کسب می‌کنند، اظهار داشت: وابستگی دانشگاه‌های ایران به بودجه دولتی در سال ۱۳۹۵، ۷۲ درصد بوده و در سال ۱۴۰۰ به حدود ۸۲ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به پژوهش و تحقیقات در دوره مدیریت جدید دانشگاه کاشان گفت: کویر این منطقه یک فرصت است و نه تهدید، از این رو دانشگاه باید با توجه به پژوهش و فناوری بتواند از این فرصت برای تولید انرژی استفاده کند.

خطیبی اضافه کرد: وزارت علوم آمادگی دارد تا در این مسیر با اختصاص اعتبار به پژوهش بیشتر در دانشگاه کاشان کمک کند تا دانشگاه کاشان بیش از پیش در مسیر حمایت از استارت‌آپ‌ها، کارگاه‌های علم و فناوری و کارآفرینی گام بردارد.

معاون وزیر علوم با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه کاشان در کشور گفت: این دانشگاه توانسته در بخش استفاده از ظرفیت خیران بسیار خوب عمل کند که امیدواریم این مسیر در دوره مدیریت جدید هم با قدرت ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت علوم آمادگی دارد در صورت جذب ۵۰ درصدی کمک خیران برای طرح‌های خوابگاهی، ۵۰ درصد اعتبار تکمیل طرح‌ها را تامین کند.

در این آیین از حدود هشت سال تلاش عباس زراعت در دانشگاه کاشان قدردانی و عباس کتابی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد؛ کتابی پیش از زراعت نیز عهده‌دار ریاست دانشگاه کاشان بود.

افزون بر ۹ هزار نفر دانشجو در ۲۰۰ رشته گرایش در ۱۱ دانشکده و ۱۲ پژوهشکده دانشگاه کاشان تحصیل می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار