اداره کل هواشناسی خوزستان با پیش بینی تشدید سامانه بارشی در استان هشدار نارنجی صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی از اواسط وقت روز جمعه هفتم آبان در استان و اعلام هشدار سطح نارنجی گفت: این سامانه رگبار باران همراه با رعد وبرق، احتمال ریزش تگرگ، وزش باد متوسط گاهی تند باد لحظه‌ای به همراه دارد.

او بیان داشت: فعالیت این سامانه تا اواخر وقت روز یکشنبه نهم آبان در استان فعالیت خواهد بود و منطقه اثر این سامانه در ارتفاعات شمال، شمال شرق، شرق) حسینیه، سردشت و شهیون دزفول، لالی، قلعه خواجه، اندیکا. ایذه، دهدز و باغملک خواهد بود.

سبزه زاری با اشاره به احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی واحتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق، طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی نسبت به در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق و تگرگ، وزش باد و صاعقه هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: با توجه افزایش سرعت باد و ارتفاع موج از امروز تا هشتم آبان در شمال خلیج فارس مناطق ساحلی و فراساحلی احتمال افزایش ارتفاع موج تا ۶ فوت نیز وجود دارد که موجب پاره شدن تور‌های صیادی، احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک و شناور‌های سبک می‌شود.

این مقام مسئول نسبت به ممنوعیت تردد قایق‌های سبک و تفریحی، ممانعت از انجام فعالیت‌های شیلاتی، محدود کردن انجام فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل به ساکنان منطقه توصیه کرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: وضعیت جوی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.