سخنگوی شورای شهر اراک گفت: شاهد کمترین همکاری از سوی دستگاه‌های اجرایی در هفته فرهنگی اراک بودیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، عباس خسروانی سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: رویداد فرهنگی هفته اراک برگزار شد، اما مردم بدانند این با تلاش و هزینه از سوی شهرداری و شورای شهر اراک برگزار شد و شاهد کمترین همکاری از سوی دستگاه‌های اجرایی در این هفته بودیم.

خسروانی افزود: البته شورا از این مسئله ساده نمی‌گذرد و با استفاده از ظرفیت‌های خود در سال‌های آتی قطعا دستگاه‌ها را پای کار می‌آورد.

او با اشاره به برپایی کارگروه ارزیابی و پایش هفته فرهنگی اراک اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در برگزاری این هفته مغفول ماند، ذائقه مردم است، برگزاری این هفته به جذب گردشگر کمک می‌کند و هر چه هزینه می‌کنیم در واقع سرمایه گذاری برای شهر اراک به شمار می‌رود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک بیان کرد: رویکرد مدیریتی شهر اراک این است که برگزاری برنامه فرهنگی هزینه است، اما شورای شهر اعتقاد دارد که این هزینه‌ها بازخورد‌های اقتصادی به همراه دارد.

او تصریح کرد: باید در اراک برندسازی داشته باشیم و قطعا برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در این برندسازی نقش اساسی دارد و به جذب درآمد‌های شهری کمک می‌کند.

خسروانی گفت: وضعیت اراک در حوزه شیوع آسیب‌های اجتماعی مناسب نیست، شاخصه‌های نشاط اجتماعی مناسب نیست و یکی از راهکار‌های افزایش نشاط اجتماعی برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری است.

او ادامه داد: البته پس از کرونا باید حمایت ویژه‌ای از عرصه فرهنگ و هنر داشته باشیم چراکه در دوران کرونا، این حوزه به شدت آسیب اقتصادی دید و برای احیای این عرصه باید ورود و حمایت نهاد‌های دولتی را داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: شورای ششم رویکردی فرهنگی و هنری دارد و اعتقاد دارد پروژه‌های عمرانی همراه با پیوست‌های فرهنگی و هنری باشد و روح نشاط را به شهر اراک ببخشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.