یک منبع پلیس اعلام کرد مبلغان مذهبی آمریکایی و کانادایی ربوده شده در هائیتی زنده هستند، اما هنوز در اسارت به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک منبع پلیس به روزنامه نوولیست «Nouvelliste» گفت  مبلغان مذهبی آمریکایی و کانادایی ربوده شده در هائیتی، زنده هستند اما هنوز در اسارت آدم ربایان به سر می‌برند.

این مبلغان مذهبی که در اوایل ماه جاری برای کمک به بازسازی خانه‌های آسیب دیده در زلزله ۷.۲ ریشتری در هائیتی به این کشور سفر کرده بودند، در حال بازگشت از یک مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست  ربوده شدند.

منبع پلیس، که نخواست نامش فاش شود، به این روزنامه گفت: مذاکرات برای آزادی اتباع خارجی در جریان است. هسته مبارزه با آدم ربایی اداره مرکزی پلیس قضایی با آدم ربایان گفتگو می‌کند. ما مدرکی دال بر زنده بودن همه ربوده شدگان داریم. 

منبع مذکور افزود: چندین مامور اف‌بی‌آی به تلاش‌ها برای آزادی ربوده شدگان کمک می‌کنند، اما پلیس هائیتی این روند را هدایت می‌کند. با این حال تاریخ مشخصی برای آزادی آن‌ها ذکر نشده است.

 تبهکارانی که اقدام به ربودن مبلغان مذهبی آمریکایی کرده اند خواستار دریافت یک میلیون دلار پول به ازای هر یک از آنها شدند. به گفته مقامات هائیتی این درخواست اندکی پس از ربایش این گروه در تماسی تلفنی با پلیس مطرح شده است.

۱۷ فرد ربوده شده بین ۸ ماه تا ۴۸ ساله هستند که ۱۶ نفر از آنها آمریکایی و یک نفر آنها اهل کانادا است. در واکنش به ماجرای اخیر آدم ربایی در هائیتی، بسیاری از مردم در سراسر این کشور دست به اعتصاب و تعطیلی کسب و کار خود زدند. مردم هائیتی به دلیل مشکلات و تورم شدید اقتصادی سالهاست با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار