خانه نشینی بهتر از هم نشینی با کرونا/ دانش آموزانی که بر سر دوراهی آموزش حضوری یا مجازی گیر افتاده اند

علی رغم تعطیلی مدارس به دلیل پیش بینی شیوع موج ششم کرونا در خراسان جنوبی، اما برخی مدیران مدارس دانش آموزان را برای برگزاری امتحانات فراخوان حضوری کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با شیوع ویروس کرونا در کشور وضعیت نامناسبی در آموزش مدارس به وجود آمد که این موضوع بلاتکلیفی دانش آموزان و والدین آن‌ها را به دنبال داشت به ویژه اینکه هر روز خبری تازه توسط مسئولان آموزش و پرورش در این باره اعلام می‌شود و مدیران مدارس به خصوص در مقطع متوسطه برای تداوم آموزش شیوه‌ای خاص را به دانش آموزان اطلاع رسانی می‌کنند که نه تنها مشکلی از مشکلات آموزشی آن‌ها را برطرف نمی‌کند بلکه بر مشکلات قبلی می‌افزاید.

در تازه‌ترین این موارد بعضی از مدیران متوسطه با وجود تعطیلی مدارس به دلیل کرونا از دانش آموزان می‌خواهند که برای برگزاری امتحانات بین سال در مدارس حضور پیدا کنند که انجام این کار نه تنها بر خلاف بخشنامه‌های آموزش و پرورش درباره غیر حضوری بودن آموزش است بلکه می‌تواند با توجه به اینکه هنوز همه دانش آموزان هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت نکرده اند سبب ابتلای دانش آموزان به کرونا و مشکلات بعدی ناشی از آن شود.


بیشتر بخوانید

  • خاموش روشن شدن چراغ تعلیم و تربیت در شهرهای خراسان جنوبی

حمیدی مادر یکی از دانش آموزان بیرجندی با بیان اینکه بر خلاف بخشنامه‌های آموزش و پرورش بعضی از مدیران مدارس به بهانه‌های مختلف از دانش آموزان می‌خواهند در مدرسه حضور پیدا کنند، گفت: هرچند با تشدید کرونا و شروع موج ششم، آموزش حضوری در بعضی از پایه‌های ابتدایی، هنرستان‌ها و سال دوازدهم متوسطه دوم غیر حضوری شد، اما مدیران بعضی از مدارس با بیان اینکه برای برگزاری حضوری امتحانات مجوز گرفته‌اند از دانش آموزان می‌خواهند که در روز‌های مشخص شده در مدارس حاضر شوند.

بر خلاف اینکه هنوز دانش آموزان هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت نکرده اند اما مدیران برخی پایه های نحصیلی اقدامات آموزش حضوری را فراهم کرده اند.

رضایی یکی دیگر از والدین دانش آموزان بیرجندی هم عنوان کرد: مدیر مدرسه فرزندم چند روز پیش با اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی از آن‌ها خواست در روز‌های امتحان در مدرسه حضور پیدا کنند.

او ادامه داد: انجام این کار ممکن است سبب ابتلای دانش آموزان به کرونا شود، چون همه آن‌ها هنوز دو نوبت واکسن کرونا را تزریق نکرده اند و برای اینکه مشکلی در آموزش فرزندان ما به وجود نیاید از مسئولان آموزش و پرورش استان می‌خواهیم مانع از انجام این کار شوند.

هیچ مجوزی برای حضور در مدارس صادر نشده است

حسینی فرد رئیس اداره ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: هیچ مجوزی به مدیران مدارس برای برگزاری امتحانات حضوری در شرایط کرونایی داده نشده است.

هنوز مجوزی از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس صادر نشده است.

او افزود: با انجام این کار توسط مدیران مدارس مخالف هستیم و آموزش همه دروس و برگزاری امتحانات در شبکه شاد و فضای مجازی باید انجام شود و با مدیران خاطی بر خورد خواهد شد.

به گفته وی هر چند در بخشنامه اولیه وزارت آموزش و پرورش زمان بازگشایی مدارس برای آموزش حضوری مشخص شده است، اما منتظر نظر وزارت آموزش و پرورش بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارمیدا
۲۳:۱۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
اگر مدارس باز بشه کنترل کرونا رو نمیشه دیگه کرد‌.
باز کنید من فرزندم رو به مدرسه نمی فرستم.
موافق حضوری شدن مدارس نیستم (( به عنوان یک والدین ))
آخرین اخبار