معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از راه اندازی ۲۲۶ طرح صنعتی جدید در استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نگهبان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: راه اندازی ۲۲۶ طرح صنعتی جدید با سرمایه‌ای افزون بر ۲ هزار و ۴۴۸ میلیارد تومان زمینه اشتغال بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر را فراهم کرد.

وی افزود: از مجموع طرح‌های صنعتی مذکور ۱۰۸ واحد صنعتی جدید ایجادی و ۱۱۸ طرح توسعه‌ای بود.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های ایجادی جدید با سرمایه گذاری ۹۳۹ میلیارد تومانی و با اشتغال حدود ۲ هزار نفری در استان راه اندازی شده است، ادامه داد: با توجه به این حجم از طرح‌های صنعتی ایجاد شده در ۶ ماهه نخست امسال، رشد حدود ۱۳ درصدی از نظر تعداد و رشد ۷ درصدی از نظر سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه پارسال داشته ایم.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان تصریح کرد: ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیایی و محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها بیشترین گروه‌های صنعتی ایجاد شده را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، بیشترین واحد‌های صنعتی راه اندازی شده ایجادی و توسعه‌ای در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر بوده است.

نگهبان همچنین با اشاره به سرمایه یک هزار و ۵۰۸ میلیارد تومانی و اشتغال بیش از هزار و ۶۰۰ نفری در طرح‌های توسعه‌ای واحد‌های تولیدی انجام شده، گفت: بیشترین واحد‌های راه اندازی شده ناشی از توسعه واحد‌های تولیدی، در گروه‌های صنعتی نظیر ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و لاستیک و پلاستیک است.

وی همچنین اعلام کرد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، معافیت گمرکی ماشین آلات در بازه زمانی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۵۲ درصد کاهش یافت.

او گفت: بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ واحد فعال صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه‌ای افزون بر ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال تقریبی ۱۲۷ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.