درپی اظهارات الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک از رویکرد ورشو در قبال اتحادیه اروپا، لهستان سفیر بلژیک را احضار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، وزارت امور خارجه لهستان، امروز (جمعه) لوک جیکوب، سفیر بلژیک در لهستان را به دلیل اعتراض به سخنان قهرآمیز الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک از رویکرد ورشو در قبال اتحادیه اروپا، احضار کرد.

سخنگوی وزارت خارجه لهستان در این باره توضیح داد: «جیکوب بعد از ظهر جمعه با وزیر امور خارجه دیدار کرد؛ و نارضایتی‌ها از اظهارات اخیر نخست‌وزیر بلژیک را دریافت کرد.»

وزارت امور خارجه لهستان در ادامه افزود: «این اقدام نشان دهنده افزایش تنش‌ها در اتحادیه اروپا برسر عقب‌نشینی لهستان است. بسیاری از کشور‌های اتحادیه اروپا از اصلاحات قضایی این کشور ناامید شده‌اند و می‌گویند که استقلال قضایی کشورها را تضعیف کرده است.»

الکساندر دی کرو، نخست‌وزیر بلژیک به لهستان هشدار داد که با اتحادیه اروپا مانند یک دستگاه پول برخورد نکند و به اصول دموکراتیک و حاکمیت قانون این اتحادیه پایبند باشد.

اوایل ماه جاری نیز دادگاه قانون اساسی لهستان طی حکمی اعلام کرد که قوانین اتحادیه اروپا با قانون اساسی این کشور سازگار نیست. این حکم عصبانیت سران اروپایی را برانگیخت و به تنش میان ورشو و بروکسل دامن زد. افزایش تنش ها، روابط لهستان و اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار