مجلس شورای یمن ضمن اعلام همبستگی با وزیر اطلاع رسانی لبنان، تاکید کرد: رسانه‌های آزاد نباید در برابر تجاوز تاریخ معاصر سکوت کنند

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یمنی سبا، با بالا گرفتن تنش‌ها میان ریاض و بیروت پس از اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که گفته بود؛ عربستان و امارات به یمن حمله کرده و جنبش انصارالله تنها از خود دفاع می‌کنند، ساعاتی پیش، عربستان ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، به سفیر لبنان ۴۸ ساعت مهلت داد تا ریاض را ترک کند؛ همچنین واردات تمامی کالا‌های لبنانی را نیز متوقف کرد.

از این رو ریاست مجلس شورای یمن در صنعاء نیز ضمن تقدیر از موضع شجاعانه و آزادانه جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان در دفاع از ملت مظلوم یمن در برابر تجاوز ائتلاف سعودی، در بیانیه‌ای از محکوم کردن حمله سازمان یافته رسانه‌های وفادار به ائتلاف آمریکایی-سعودی علیه جرح قرداحی روزنامه‌نگار بزرگ به دلیل موضع وی در رد تداوم جنگ ناعادلانه علیه مردم یمن خبر داد.

براساس این بیانیه، اظهارات قرداحی ناشی از انسانیت و غیرت عربی وی نسبت به مردم مظلوم یمن است.

ریاست مجلس شورای یمن در بیانیه خود با اشاره به این که بر خلاف جوسازی عده‌ای که در صف حامیان متجاوزان هستند، هیچ توهینی به کسی شمرده نمی‌شود، تاکید کرد: همبستگی کامل این کشور با وزیر اطلاع رسانی لبنان در برابر رفتار بوق‌های رسانه‌ای وابسته به پول عربستان سعودی روشن و حائز اهمیت است.

طبق این بیانیه، از صاحبان قلم‌های آزاد در جهان درخواست شده است تا در کنار جرج قرداحی ایستاده و دیدگاه آزادانه خود را در حمایت از ملت یمن در برابر شنیع‌ترین تجاوز تاریخ معاصر و در سایه سکوت شرم آور جامعه بین المللی بیان کنند.

براساس بیانیه صادر شده از سوی، مجلس شورای یمن اقدام رسانه‌های آزاد برای دفاع از مظلومیت ملت‌های عربی مورد تاکید قرار گرفته است.

این بیانیه می‌افزاید: با توجه به اینکه برخی از امت‌های عربی در سایه سبقت رژیم هایشان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در شرایط سختی به سر می‌برد؛ اما این روند سازش بر مسائل امت و در راس آن آرمان فلسطین تاثیر منفی دارد.

دولت عربستان با صدور بیانیه‌ای در این باره مدعی شد، به منظور امنیت شهروندان با توجه به بی‌ثباتی فزاینده وضعیت امنیتی در لبنان، دولت پادشاهی ممنوعیت سفر شهروندان به لبنان اعلام می‌کند. ما به شهروندان لبنانی مقیم پادشاهی علاقه‌مندیم و آنچه ازسوی مقامات لبنانی صادر می‌شود را بیانگر مواضع جامعه لبنانی مقیم عربستان نمی‌دانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: لبنان هیچ اقدامی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به این کشور انجام نداده و در زمینه استرداد همکاری نکرده است. این نقض توافقنامه همکاری قضایی ریاض است. از نتیجه روابط با جمهوری لبنان به دلیل نادیده گرفتن واقعیت‌ها ازسوی مقامات این کشور و عدم اقدام به اصلاحات در این کشور، متأسفیم.

از سوی دیگر، عربستان فعالیت حزب‌الله در لبنان و حمایت نیرو‌های انصارالله را مورد انتقاد قرار داد.

محمد علی الحوثی، عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن نیز در واکنش به اقدامات ریاض علیه لبنان پس از اظهارات وزیر لبنانی در حمایت از یمن، خواستار تحریم محصولات و کالا‌های سعودی برای همبستگی با لبنان شد.

از سوی دیگر به نقل از وبگاه انصارالله، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیئت مذاکره‌کننده صنعاء در مذاکرات صلح یمن نیز در این راستا اظهار کرد: تصمیم و اصرار عربستان بر ادامه سیاست استکبار، شکست سنگین این کشور در یمن را پنهان نخواد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار