رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات روزانه ۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست خبری گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با بیان این که کشاورزی استان همچون نگینی در کشور می‌درخشد، گفت: ۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی روزانه از مازندران به خارج از استان و کشور صادر می‌شود.

او افزود: امروز فضای ذهنی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی مازندران نسبت به اهمیت تولید و ارزش گذاری آن تغییر کرده است، یعنی آنان به اهمیت امنیت غذایی استان پی برده و در اجرای طرح‌های کشاورزی همراه هستند.

شهیدی فر هرگونه انتقاد بر کمبود‌های کشاورزی صنعتی را با توجه به اهمیت امنیت ملی غذایی تولیدات کشاورزی استان حق مردم دانست و گفت: مازندران همواره تصمیم گیر بسیاری از مسایل مواد غذایی استان نیست و تصمیم گیری‌ها جنبه ملی دارد، یکی از این نمونه ها، نوسانات قیمت مرغ است، مازندران تامین کننده مرغ تهران به عنوان پایتخت کشور است و همواره همه مسوولان استان برای تامین مرغ مردم تهران کوشا بوده و تلاش کرده اند و همچنان در حال انجام این کار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نوسانات قیمت مرغ را یک مشکل ملی و بر اساس تصمیم گیری کشوری دانست و افزود: امیدواریم دست دلالان مرغ با تصمیم جدی مسوولان کوتاه شود.

شهیدی فر با تاکید بر این نکته که شرایط کشاورزی مازندران با توجه به اهمیت امنیت ملی چنین ایجاب می‌کند که حفظ زمین اولویت پدافند غیرعامل استان باشد، ادامه داد: تغییر کاربری غیرمجاز و ساخت و ساز‌های بی رویه از دغدغه‌های جدی است که البته با صنعتی و مکانیزه شدن فعالیت‌های کشاورزی مازندران به ویژه ایجاد صنایع وابسته به کشاورزی و همچنین توسعه گلخانه‌ها و از همه مهمتر توجه به صادرات محصولات مازاد بر مصرف بخش کشاورزی شاهد کاهش این دغدغه هستیم.

او درباره حذف یارانه برنج وارداتی، افزود: نمونه دیگر اهمیت تولید محصولات کشاورزی و حمایت از بازرگانی آن حذف یارانه برنج وارداتی با هدف توجه به حفظ کشاورزی برنجکاری در استان است که این طرح در واقع کشاورزی استان را امسال نجات داده است.

شهیدی فر گفت: امروز قیمت برنج در استان جایگاهش را به عنوان مهمترین محصول درآمدی کشاورزان استان پیدا کرده است، اکنون برنج کیفی قیمت مناسبی برای تولیدکنندگان و مصرف کننده پیدا کرده است چراکه کشاورزان منطق درستی از قیمت محصولات کشاورزی دارند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.