پیشتازی یزدی‌ها در پرداخت زکات

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: مردم خیراندیش استان در شش‌ماهه نخست امسال ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامرضا مشعل چی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد بابیان اهمیت پرداخت زکات از دیدگاه قرآن کریم و روایات، گفت: زکات از مصادیق بارز صدقات است و به‌ عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم نقش به سزایی دارد.

او با تأکید بااینکه اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود، افزود: مردم خیراندیش استان یزد در شش‌ماهه نخست امسال ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند، این در حالی است که ۷۶ درصد زکات در امور محرومان و ۲۴ درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

مشعل چی با اشاره به جایگاه زکات، بیان کرد: زکات بلاگردان فرد و جامعه، زمینه‌سازی نزول رحمت و برکت، عامل توسعه عمر و گسترش زندگی و تجارت مستقیم با خداوند است.

او تصریح کرد: از مجموع زکات هزینه شده در امور محرومان ۷۱ درصد برای کمک به معیشت محرومان، ۱۱ درصد برای تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، هفت درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، شش درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و پنج درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان اختصاص یافت.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: ۲۶ میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب (گندم، جو و خرما) بوده است.

او یادآور شد: ۲۵ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار