رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار واحد صنفی در سطح استان فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه اتاق اصناف استان اردبیل با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ۵۰ هزار واحد صنفی در استان اردبیل در قالب ۱۱۶ اتحادیه صنفی و ۶ اتاق اصناف در سطح استان اردبیل فعالیت دارند که حدود ۵۰ درصد از آن در مرکز استان مشغول به فعالیت هستند.

او اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه سبب بروز مشکلات بسیاری برای واحد‌های صنفی در طی در دوسال گذشته شده و بیش از ۵۰ درصد واحد‌های تولیدی متضرر شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در راستای حمایت از واحد‌های صنفی ارایه تسهیلات بانکی به واحد‌های صنفی متضرر در نظر گرفته شد و در این راستا در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۱۲ درصدی برای حدود ۲ هزار واحد صنفی در استان اردبیل پرداخت شد.

صادقی بیان کرد: با توجه به حجم واحد‌های صنفی فعال در استان اردبیل از مسؤولان و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا با جذب سهم بیشتری برای استان اردبیل، بتوان این تسهیلات را در اختیار واحد‌های صنفی دیگر نیز قرار داد.

او تشریح کرد: در سال گذشته تسهیلاتی از محل رونق تولید برای واحد‌های صنعتی پرداخت شد و ما توانستیم ۴۵ درصد بیش از سهم استان اردبیل برای واحد‌های صنعتی جذب کنیم و از این حیث در رتبه دوم قرار گرفتیم.

صادقی گفت: از آنجایی که این تسهیلات یارانه دار فقط مختص واحد‌های صنعتی بوده لذا انتظار می‌رود که با رایزنی مسؤولان محترم بتوانیم از این تسهیلات برای اصناف و صنوف تولیدی نیز بهره‌مند شویم چرا که صنوف تولیدی در دو سال گذشته علی رغم شرایط حاکم در جامعه، قدم‌های خوبی در بحث تولید و ایجاد اشتغال برداشته اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.