نباتیان از کاهش ۳۳ درصدی حوادث ناشی از کار منجر به فوت طی شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، نباتیان مدیر روابط کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴ نفر از کارگران شاغل در کارگاه‌های خراسان شمالی دچار حادثه منجر به فوت شدند که ۳ مورد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۷ نفر) کمتر بود.

نباتیان افزود: کاهش حوادث ناشی از کار، مستلزم بهره‌وری نیروی کار، افزایش ایمنی محیط‌های کاری و نیز ارائه آموزش‌های لازم است.


بیشتر بخوانید


او  خاطر نشان کرد: بیشترین حوادث منجر به فوت در کارگاه‌های ساختمانی و عملیات عمرانی روی داده است و لازم است کلیه عوامل اجرائی اعم از صاحبان کار، کارفرمایان، مجریان، پیمانکاران، مهندسین ناظر در خصوص رعایت مقررات و آئین نامه‌های مربوطه و فراهم نمودن امکانات لازم بخصوص تجهیزات حفاظت فردی و نظارت بر کار کارگران در خصوص رعایت مقررات ایمنی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

نباتیان گفت: در جهت کاهش حوادث ناشی از کار و سالم‌سازی محیط‌های کاری، در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۵ هزار و ششصد نفر ساعت آموزش ویژه کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های سطح استان بصورت مجازی و حضوری برگزار شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.