رونق کشت دانه‌های روغنی در شهرستان امیدیه

مدیر جهاد کشاورزی امیدیه از برداشت کنجد در ۶۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان و آغاز کاشت گیاه کلزا خبر داد.

سید داود علوی فرد، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: برداشت کنجد در بیش از ۶۴۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده و تا تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه پیش بینی می‌شود به صورت میانگین ۶۰۰ کیلوگرم کنجد در هر هکتار تولید می‌گردد، افزود: امیدیه یکی از شهرستان‌هایی است که با کم آبی روبروست بدین جهت ترغیب و تشویق کشاورزان به کشت جایگزین و کم آب بر کنجد توصیه گردید.

علوی فرد بیان کرد: مقاومت به گرما و کم آبی جایگاه مهمی برای این دانه روغنی در توسعه بخش کشاورزی این منطقه داشته است، علاوه بر آن زود رس بودن، بازار پسندی و درآمد زایی دانه روغنی کنجد موجب توسعه کشت این محصول شده و میتواند درآمد مناسبی عاید کشاورزان این مناطق کند.

مدیر جهاد کشاورزی امیدیه همچنین در خصوص کشت گیاه کلزا گفت: عملیات کشت پاییزه نیز در این شهرستان با کشت کلزا آغاز گردیده و از آنجاییکه این محصول یک گیاه استراتژیک به شمار می‌رود، هر ساله تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت این دانه روغنی در اولویت کاری قرار دارد و کشت این محصول با دستگاه‌های کارنده مخصوص دانه ریز از مهمترین شرایط کشت در شهرستان است.

این مقام مسئول ادامه داد: با شروع فصل کشت و حساس بودن این گیاه به تاریخ کاشت مناسب خود به کشاورزان توصیه گردید که با توجه به کم آبی و کمبود بارش‌های پاییزه تمامی شرایط را بررسی و سپس به کشت اقدام نمایند.

علوی فرد گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت این دانه روغنی اختصاص یابد که تاکنون یک تن بذر کلزا رقم هایولا ۵۰ در بین کلزا کاران شهرستان توزیع شده است.

رونق کشت دانه‌های روغنی در شهرستان امیدیه

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.