استاندار خراسان رضوی گفت: باید آمادگی مواجهه با موج احتمالی بعدی کرونا را داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در جمع روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های خراسان رضوی ضمن تاکید بر فعال شدن همه ظرفیت‌ها از جمله مجموعه نظام پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: باید آمادگی مواجهه با اوج‌گیری احتمالی بعدی کرونا را داشته باشیم؛ انتظار مردم از مجموعه مدیران این است که اگر چنانچه ششمین اوجگیری کرونا اتفاق افتاد مشکلات پنجمین دور تکرار نشود.

او افزود: به فرمانداران تاکید شده است که حتما جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان‌ها را به صورت مرتب تشکیل دهند و ستادهای پشتیبانی و حمایتی خودشان را مبتنی بر تصمیمات و برنامه‌های قرارگاه‌های عملیاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی دنبال کنند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: قرارگاهی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌شود و در خصوص موضوعات مربوطه رصد لحظه‌ای انجام خواهد شد و به دنبال آن هم‌افزایی و هماهنگی اتفاق خواهد افتاد.

نظری بر آمادگی مجموعه علوم پزشکی تاکید وبیان کرد: نباید اجازه بدهیم که گرفتار برخورد انفعالی بشویم و به هر دلیلی اگر استان ملهتب بشود نمی‌توانیم به امور دیگر بپردازیم لذا باید با تصمیم گیری و رصد به موقع از التهاب پیشگیری کنیم.

او تصریح کرد: نیازها و کمبودهای مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی قابل ارزیابی و برآورد است بنابراین تا جایی که امکان دارد باید قبل از وقوع چالش و اوجگیری بعدی آنها را برطرف کنیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که نظام پزشکی باید وظیفه اجتماعی خود را انجام دهد تاکید کرد: اگر در بزنگاه‌ها به داد مردم نرسیم رسالت اجتماعی خود را انجام نداده‌ایم لذا در این مجموعه باید از هم‎‌اکنون برنامه ریزی شود که چه طور کادر درمان به عنوان خط مقدم پشتیبانی شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار