بعد از اخراج سفرای لبنان از عربستان و بحرین، این بار کویت خواستار خروج کاردار سفارت لبنان از این کشور ظرف ۴۸ ساعت آینده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاخبار، پس از بالا گرفتن تنش میان لبنان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس بعد از عربستان و بحرین، این بار کویت خواستار خروج کاردار سفارت لبنان ظرف ۴۸ ساعت آینده از این کشور شده و همچنین سفیر خود را از بیروت فراخواند.

کویت دلیل این اقدام را «تداوم اظهارات منفی از سوی لبنان» و «روابط تاریخی کویت و عربستان سعودی» دانست و مدعی شد که لبنان «اقدامات مناسبی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به خلیج فارس انجام نداده است!»

تلویزیون ام تی‌وی لبنان نیز پیش از این اعلام کرده بود بعد از اخراج سفیر لبنان از عربستان انتظار می‌رود دیگر کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز به دلیل روابطشان با ریاض سفرای لبنان را اخراج کنند.

تنش میان ریاض و بیروت از زمانی که مصاحبه «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان با شبکه الجزیره پخش شده بالا گرفته است. قرداحی در این مصاحبه که چند ماه قبل از تشکیل دولت لبنان ضبط شده بود اعلام کرد عربستان و امارات به یمن تجاوز کرده و جنبش انصارالله تنها از خود دفاع می‌کند. البته بعد از واکنش تند مقامات سعودی قرداحی حرف خود را پس گرفته و در توئیتی نوشت قصد توهین به عربستان را نداشته است.

با وجود عقب‌نشینی وزیر لبنانی، عربستان که سیاست تضعیف لبنان را دنبال می‌کند سفیر آن را اخراج کرده و سفیر خود را از بیروت فراخواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
اگر به حرفی که زدی .اعتقاد داشتی
چرا پس گرفتی
دینا به مرحله نابودی رسیده
چونکه بخاطر منافع و زد وبند و پولهای باد اورده
حقیقیت گفته نمیشود
همه در عدم صداقت زندگی میکنند و بس
وصع دینا به اینجا رسیده
در حال نابودی و بی عدالتی
آخرین اخبار