اتصال ۹۸ روستای آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات

مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات روستایی گفت: تا پایان امسال ۹۸ روستا در شش شهرستان آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت متصل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ایرج روحی مشاور وزیر وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی و مجری طرح USO در پایان سفر دو روزه خود به آذربایجان غربی گفت: برنامه پوشش اینترنت روستایی تمام روستا‌های استان آذربایجان غربی باید در سه فاز اجرایی شده و برخی از روستا‌های شهرستان‌های بوکان، تکاب و شاهین دژ باید کار ویژه‌ای انجام شود.

روحی در نشست بررسی زیرساخت‌های ارتباطی و دیتای روستا‌های آذربایجان غربی که با حضور مقامات ارشد مخابرات ایران برگزار شد، گفت: از ۵۲۶ روستای استان که فاقد هرگونه پوشش اینترنتی است برنامه ارتقاء تکنولوژی و ایجاد سایت جدید ۳۳۵ روستا به اپراتور‌های ارتباطی ابلاغ شده است که تا کنون ۱۸۰ روستا به اینترنت پهن باند متصل شده و ۹۸ روستای مصوب جلسه در سه فاز دو، چهار و شش ماهه اجرایی می‌شود.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های فنی صورت گرفته مقرر شد ۵۱ روستا در عرض دو ماه و ۱۶ روستا در عرض چهار ماه و ۳۱ روستا در عرض شش ماه با ارتقاء تکنولوژی به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

قاسم جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در این نشست ضمن ارائه گزارش از وضعیت پوشش اینترنت روستا‌های استان گفت:علی الرغم توسعه چشم گیر ارتباطات روستایی، آذربایجان غربی از آمار متوسط کشوری در بحث توسعه اینترنت روستایی پایین‌تر است و نیاز به توجه بیشتر دارد.

وی با اشاره به کوهستانی و صعب العبور بودن استان و با توجه به همه گیری ویروس کرونا و الزام به استفاده از فضای مجازی برای بحث‌های آموزش، خدمات بانکی، بهداشتی، کشاورزی و سایر ابعاد زندگی در مناطق دور افتاده و روستایی درخواست کرد الباقی روستا‌های استان در اسرع وقت در برنامه پوشش اینترنت روستایی طرح USO اپراتور‌های ارتباطی قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.