ظهره‌وند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت سیزدهم مردم را امیدوار کرده است/ باید مراقب میزان رضایت مردم بود

کارشناس مسائل سیاسی درباره افزایش میزان رضایت مردم از دولت توضیحاتی را ارائه کرد.

ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل سیاسی و سفیر اسبق ایران در افغانستان و ایتالیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان رضایت مردم از دولت سیزدهم توضیح داد: مهم ترین عامل در تغییر نظر مردم امیدواری آنان نسبت به عملکرد دولت سیزدهم و تغییر جهت‌گیری‌های کلی و رویکرد دولت است که هم در حوزه سیاست خارجی در قبال مسئله برجام دیده می‌شود و هم توسط دولت‌مردان مکرر تاکید می‌شود که سفره مردم به مذاکره و برجام گره زده نمی‌شود.

وی ادامه داد: رویکرد بعدی، تغییر رویکرد دولت در بحث سیاست داخلی است که قصد دارد به ظرفیت‌های داخلی و ملی توجه کند و مردم را سرور و آقای ملت بداند و حقیقتا تمامی این موارد در سفرهای استانی رئیس جمهور به وضوح دیده می‌شود؛ این نکته، نکته بسیار مهمی است چراکه مردم احساس می‌کنند صدایشان شنیده می‌شود، بنابراین دو مولفه روحیه و امید در بین مردم شکل گرفته است و مردم امیدوارند که در شرایط سخت کنونی که دولت یک زمین سوخته و در اصل تورم بالای ۴۰ درصد و بدهی‌های بسیار بالا را از دولت قبل دریافت کرده مسائل و مشکلات در این دولت حل شود.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره جلسات مرتب سران سه قوه نیز بیان کرد: در گذشته هم جلساتی مثل جلسات سران ۳ قوه برگزار می‌شد، اما تفاوتی که در حال حاضر این جلسات با گذشته دارد هماهنگی و همدلی بین قوا است، زمانی که عملکرد قوه قضائیه و مجلس را مشاهده می‌کنیم و مواضع حجت‌الاسلام اژه‌ای و آقای قالیباف را می‌بینیم این تحرکات مواضع با مواضع دولت یکسان است؛ البته باید گفت مجموع اقدامات این ۳ قوه باعث شده تا مردم امیدوارتر از پیش باشند و ان‌شاءالله شاهد ثمرات این هماهنگی‌ها باشیم‌.

ظهره‌وند درباره نحوه عملیاتی شدن وعده ها نیز گفت: عملیاتی شدن وعده ها به وزارتخانه ها برمی گردد، یعنی یک بحث مطالبه‌گری آقای رئیسی از وزرای خود است و بحث دیگر تلاش وزرا برای تحقق وعده‌های آقای رئیسی و مطالبات وی.

وی افزود: رویکردهای دولت سیزدهم باید در یک فضای برآمده از انقلاب رخ دهد و باید ابتکاراتی را عملیاتی کنیم که بر اساس آرمان‌های انقلاب است، البته هنوز این مورد در دولت سیزدهم رخ نداده یعنی صرف تحرک کافی نیست؛ چرا که ساخت ۴ میلیون مسکن در عرض ۴ سال کار دشواری است و نیاز به جدیت دولت دارد؛ بنابراین اگر دولت سیزدهم نیز بخواهد براساس ریل‌گذاری دولت‌های قبل حرکت کند توفیقی حاصل نخواهد شد. برای مثال جناب آقای اژه‌ای برای تحول در قوه قضائیه از تمامی نخبگان و صاحب‌نظران دعوت کردند تا پیشنهادات خود را ارائه دهند که این امر بسیار کار مثبتی است و آقای رئیسی نیز باید این کار را در قوه مجریه اجرا کند تا بتواند وعده‌های خود را بر اساس نظرات کارشناسی عملیاتی نماید.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره این موضوع که اگر دولت نتواند به وعده های خود عمل کند چه اتفاقاتی رخ می دهد؟ نیز پاسخ داد: در حال حاضر مردم به تغییر امیدوارند، اما اگر آقای رئیسی و دولت سیزدهم نتواند با اقدامات خود مشکلات را حل و فصل نماید رضایت مردم نابود خواهد شد که باید اذعان کرد دشمنان نیز روی همین موضوع حساب باز کرده اند تا دولت سیزدهم نتواند به وعده‌های خود عمل کند و آنها بتوانند امتیازات زیادی را از ایران بگیرند تا ایران را با بحران های داخلی مواجه کند.

ظهره‌وند در پایان نیز بیان کرد: ان‌شاءالله با جدیت آقای رئیسی مشکلات مربوط به بیکاری، ازدواج، قدرت خرید مردم و... حل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دولت ، رضایتمندی ، رئیسی ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اس
۱۲:۲۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
بعله امیدوار شدیم که دیگه این سه قوا با همدلی و هماهنگی کاملی که با هم دارند اجازه ندن دزدیها و تخلفها و اختلاسها رو بشه و مردم بفهمن یک جوری باهماهنگی انقلابی با هم درست کنند
آخرین اخبار