۲۳ واحد مسکونی زلزله‌زده در روستا‌های مریوان با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،در زلزله ۵.۳ دهم ریشتری ۱۷ فروردین امسال در مریوان ۳۷۵ واحد مسکونی در ۴۲ روستا و ۲ شهر مریوان و کانی دینار دچار آسیب شد که امروز با حضور اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۲۳ واحد در چهار روستای جشنی‌آباد، ننه، قلقله و خانم کَن مریوان نوسازی و به صاحبان آن واگذار شد.

رییس بنیاد مسکن مریوان در مراسم واگذاری یکی از این واحد‌های مسکونی در روستای جشنی‌آباد اظهار داشت: از سهمیه ۲۳۳ واحدی تایید شده برای ۱۱۵ واحد پرونده تشکیل شده و از ۱۰۲ واحد معرفی شده به بانک ۸۱ فقره منجر به عقد قرارداد شد که ۲۳ واحد آماده بهره‌برداری است.

جلال کریمی اضافه کرد: از ۲۸۳ واحد تعمیری نیز تاکنون ۱۸۹ مورد آن به پایان رسیده است.

رییس بنیاد مسکن مریوان  درصد پیشرفت فیزیکی کار را ۳۳.۸ درصد اعلام کرد و افزود: برای نوسازی هر واحد ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافت که ۳۵۰ میلیون ریال آن بلاعوض بوده و ۱۶۰ کیسه سیمان به صورت رایگان به متقاضیان واگذار شد.

کریمی اضافه کرد: پروانه و نظارت بر اجرای ساخت نیز به صورت رایگان انجام پذیرفت.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: زلزله فروردین امسال اگرچه تلفات جانی نداشت ولی نشان دهنده آسیب‌پذیر بودن بیش از حد خانه‌های روستایی این شهرستان است.

شیوا قاسپی‌پور افزود: مردم این منطقه در هشت سال دفاع مقدس با دفاع جانانه از مرز‌های کشور نگذاشتند ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمن بیفتد و امروز در دوران آرامش نیازمند رسیدگی بیشتر هستند.

او با بیان اینکه مریوان روی گسل زلزله قرار دارد، تاکید کرد: مشکلات اقتصادی باعث شده تا توان مالی مردم به اندازه‌ای نباشد که بتوانند خانه‌های محکمی داشته باشند و از سویی شبهه شرعی اجازه استفاده از تسهیلات را محدود کرده است و همین باعث شده تا با کوچکترین زمین‌لرزه، خانه‌های مردم آوار شود.

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور روز شنبه برای بازدید از واحد‌های احداث شده در مناطق زلزله زده مریوان به این شهرستان سفر کرده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.