استاندار گیلان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل روند واکسیناسیون، اولویت اصلی گیلان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسدالله عباسی، استاندار گیلان در صد و پنجمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تکمیل روند واکسیناسیون عمومی گفت: با تبیین الزامات رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و خطرات احتمالی تأخیر یا امتناع از دریافت واکسن می‌توان میزان پوشش واکسیناسیون را افزایش داده و ابتلا به بیماری کرونا را کاهش داد.

او بازگشایی مدارس و مراکز دانشگاهی و بهره مندی از آموزش حضوری را ضروری دانست و افزود: با توجه به اهمیت آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌ها، واکسیناسیون قشر فرهنگیان، دانش‌آموزان و دانشگاهیان در اولویت قرار گرفت تا افت تحصیلی نیز به حداقل ممکن برسد.

استاندار گیلان در ادامه با قدردانی از کادر درمان و نیرو‌های جهادی سپاه و بسیج در شرایط شیوع بیماری کرونا و همچنین واکسیناسیون عمومی، بر نظارت جدی دستگاه‌های مسوول بر روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: با توجه به احتمال وقوع پیک ششم شیوع بیماری کرونا، رصد حضور مسافران و گردشگرانی که واکسینه نشده یا دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند به عنوان تهدیدی برای سلامت جامعه ضروری است و باید از بروز آن پیشگیری کرد.

سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به بستری شدن ۲۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تصریح کرد: افزایش ۱۰ درصدی آمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در استان نشان‌دهنده کاهش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح جامعه است.

سرهنگ حبیبی، جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در بسیج اقشار و متخصصان هم با اشاره به فعالیت ۶۸ مرکز مستقل و راه اندازی دو مرکز شبانه روزی سپاه و بسیج برای واکسیناسیون عمومی از آمادگی برای راه‌اندازی مرکز اختصاصی و واکسیناسیون دانش آموزی توسط سپاه قدس خبر داد.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.