مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت:بیش از ۹۰ هزار بیمه شده مشمول انتساب به نظام اجرایی بیمه سلامت همگانی در خراسان شمالی شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رعنایی مدیرکل بیمه سلامت استان با اعلام این خبر گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ با هدف رعایت عدالت و دسترسی بیمه شدگان سلامت همگانی به صورت رایگان در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر بیمه شده گان به نظام ارجاع سلامت به پزشکان بخش خصوصی معرفی می‌شوند.


بیشتر بخوانید


رعنایی با اشاره به اینکه در استان چهار شهر بجنورد شیروان اسفراین و آشخانه مشمول این طرح هستند افزود:همچنین در استان بر اساس بررسی انجام شده تا کنون بیش از ۹۰ هزار نفر مشمول این برنامه خواهند بودکه ممکن است افزایش پیدا کند.

او افزود:در همین راستا در بجنورد بیش از ۵۰ هزار نفر بیمه شده همگانی که تا امروز ۸ آبان حدود ۲۰ هزار نفر منتسب شدند و هفته آینده ۱۰ هزار نفر دیگر منتسب خواهند شد در شیروان نزدیک به ۱۸ هزار بیمه شده است که مشمول طرح می‌شوند.

در اسفراین ۱۱ هزار بیمه شده داریم که در چند روز آینده کار آن‌ها انجام خواهد شد، در آشخانه هم ده هزار نفر مشمول هستند که به دلیل کمبود پزشک سعی میشود تا پایان ماه جاری این مشکل حل شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه در این طرح بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی صرفاً به پزشک خانواده خود مراجعه خواهند کردافزود: هر هزار تا ۳ هزار نفر بسته به نوع مطب و شیفت کاری مطب‌های بیمه شده به یک پزشک خانواده معرفی خواهد شد و بیمه شدگان می‌توانند هر گاه دچار بیماری شدن به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

رعنایی گفت: با پرداخت تعرفه ۶ هزار تومان که برای امسال تعریف شده خدمات از پزشک مربوطه خدمات دریافت کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.